Akran arabuluculuk eğitiminin özyeterlik, denetim odağı ve çatışma çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Türk, Fulya | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ümmügülsüm | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:59:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:59:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127828 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı akran arabuluculuk eğitiminin özyeterlik, denetim odağı ve çatışma çözme üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öntest-sontest-izleme testi yarı deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Gaziantep ili Şehitkamil ilçesinde bulunan iki ortaokulun altıncı sınıf düzeyinde eğitim gören öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada 12'si deney, 12'si de kontrol grubu olmak üzere toplam 24 öğrenciden oluşan iki çalışma grubu oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarına `Çatışma Çözme Ölçeği`, `Kontrol Odağı Ölçeği` ve `Çocuklar İçin Öz-Yeterlik Ölçeği` ön test, son test ve izleme testi olarak uygulanmıştır. Akran arabuluculuk eğitiminin deney grubu öğrencilerine uygulanmasının ardından öğrenciler akran arabuluculuk uygulamalarını gerçekleştirmeye başlamışlardır Araştırmanın veri analizinde Mann-Whitney U ve Wilxocon İşaretli Sıralar Testi yöntemiyle istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları arabuluculuk eğitimi sonrasında öğrencilerin özyeterlik düzeylerinin arttığı, iç denetim odaklarının yükseldiği ve çatışma çözme becerilerinin arttığını göstermiştir. Sonuç olarak akran arabuluculuk eğitiminin okullarda uygulanabilecek etkili bir yöntem olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of peer mediation training on self-efficacy, locus of control and conflict resolution. Pretest-posttest-tracing test quasi-experimental design method was used in the study. The research was carried out on the sixth grade students of two secondary schools in Şehitkamil district of Gaziantep. In this research, two study groups, consisting of 24 students, 12 of which were experimental and 12 control groups, were formed. `Conflict Resolution Scale`, `Locus of Control Scale` and `Children's Self-Efficacy Scale` were applied as pre-test, post-test and follow-up test to the experimental and control groups. Mann-Whitney U and Wilxocon Signed Ranks Test method was used for data analysis. Results showed that after mediation training, self-efficacy levels of students increased, internal control focus increased and conflict resolution skills increased. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Akran arabuluculuk eğitiminin özyeterlik, denetim odağı ve çatışma çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of peer mediation training on self-efficacy, locus of control conflict resolution skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mediation | |
dc.identifier.yokid | 10270427 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 566640 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |