Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyurt, Melike
dc.contributor.authorGençer Kayahan, Esra
dc.date.accessioned2020-12-07T09:59:13Z
dc.date.available2020-12-07T09:59:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127762
dc.description.abstractBu araştırmada 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin, etkinlik tasarım prensiplerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla nitel araştırma yöntemine göre desenlenen çalışmada döküman incelemesi yoluyla öğretmen rehber kitabında yer alan 121 adet etkinlik, etkinlik tasarım prensiplerine göre incelenmiştir. Bu bağlamda etkinliklerin Özmantar ve Bingölbali'nin (2009) belirlediği; etkinliğin amacı, sınıf yönetimi, etkinliğin birden fazla başlangıç noktasına sahip olması, etkinlik kapsamında kullanılacak araçlar, etkinlik uygulanmasında öğretmen ve öğrenci rolleri, öğrencilerin ön bilgileri, öğrenci zorluk ve yanılgıları, ölçme ve değerlendirme ve etkinliklerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken esneklik prensiplerine göre analizleri yapılmıştır. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin tasarımında genel olarak; etkinliğin amacı, sınıf yönetimi, öğrenci ön bilgileri, öğretmen ve öğrenci rolleri, etkinlik kapsamında kullanılacak araçlar gibi prensiplerin yer aldığı tespit edilmiştir. Ancak ölçme değerlendirme, öğrenci zorluk ve yanılgıları ile etkinliğin birden fazla başlangıç noktasına sahip olması prensiplerine etkinlik tasarımında yeterince dikkat edilmediği tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Etkinlik Tasarım Prensipleri, Etkinlik Temelli Öğretim, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to assess the activities in the teacher's guide book of Information Technology and Software Course for 5th grade according to the activity design principles. In accordance with this purpose, in the study which is figured considering qualitative research method, 121 activities in the teacher's guide book were analyzed through document review. Within this context, The activities were analyzed according to these principles that Özmantar and Bingölbali (2009) designated: the purpose of the activity, classroom management, the activity having more than one starting point, the tools to be used within the activity, the roles of teacher and students on the implementation of the activity, the students' foreknowledge, the challenges and errors of the students, assessment and evaluation and flexibility to consider during the implementation of the activity. In designing the activities in the teacher's guide book of Information Technology and Software, generally, it was determined that the principles such as the purpose of the activity, classroom management, student's prior knowledge, the roles of teacher and student and the materials to be used within the activity were taken part. However, it was determined that along with assessment and evaluation and the challenges of a student and errors of a student, the principles stating that an activity should have more than one starting point were not taken into consideration sufficiently within the activity design. Key Words: Activity Design Principles, Activity Based Teaching, Information Technology and Softwareen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmen rehber kitabının etkinlik tasarım prensipleri çerçevesinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssessment of the teacher's guide book of information technology and software course for 5th grade within the frame of activity design principles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmInformation technology and software course
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmGuide book
dc.subject.ytmTeachers guidebooks
dc.subject.ytmBook design
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmActive learning methods
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10262629
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558499
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess