Show simple item record

dc.contributor.advisorDalfes, Hasan Nüzhet
dc.contributor.authorŞenel, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-07T09:58:55Z
dc.date.available2020-12-07T09:58:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127700
dc.description.abstractTürkiye biyoçeşitlilik açısından çok zengin ancak biyoçeşitliliği de bir o kadar tehdit altında olan bir ülkedir. Doğa eğitimi eksikliği, biyoçeşitlilik kaybına karşı alınan önlemlerin, insanlar tarafından beklenenden az destek görmesine hatta reddedilmesine sebep olmaktadır. Geleceğin bilim adamları, mühendisleri, karar alıcıları, kanun yapıcıları...vs. olan gençlerin biyoçeşitlilik konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Türkiye'de doğa eğitimi temel olarak biyoloji derslerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada iki yüz üniversite öğrencisine, on iki soru içeren bir ankette biyoçeşitlilikle ilgili sorular sorulmuştur. Cevaplar ışığında üniversite öğrencilerinin biyoçeşitlilikle ilgili algı ve tutumları incelenmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin biyoçeşitliliğin ne demek olduğunu bilmelerine ve doğa ile ilgili konularda duyarlı olmalarına rağmen, pek çok noktada kafa karışıklıkları, bilgi eksiklikleri ve kavram yanılgıları olduğunu göstermiştir. Sonuçlar ayrıca, Türkiye'de erken yaşlarda başlayacak, iyi planlanmış, okullarla sınırlı kalmayan ve ailelerin de parçası olacağı bir doğa eğitimi gerekliliğini vurgular niteliktedir.
dc.description.abstractTurkey has a very rich biodiversity yet this enourmous richness is seriously under threat. Lack of nature education leads conservation acts and campaigns to be under supported and even rejected by people. To have a sufficient nature education is very important for young population, who are scientists, engineers, decision makers, law makers...etc. of the future. In Turkey, nature education basically consists of biology courses. In this study, two hundred higher education students were asked to participate in a twelve item questionnaire about biodiversity. Their perception and attitudes towards biodiversity were investigated. Results show that although the students know what biodiversity is and they are sensitive about environmental issues they have many confusions, misconceptions and lack of knowledge. Results also underline that, a well planned, early starting nature education which families also will be a part of it is required and this education should be seperated from biology courses and be a life long learning process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleAnalysis of university students` perception of and attitudes towards biodiversity
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin biyoçeşitlilik algısı ve biyoçeşitlilikle ilgili tutumlarının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİklim ve Deniz Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiological preservation
dc.subject.ytmNature conservation
dc.subject.ytmEnvironmental protection
dc.subject.ytmBioecology
dc.subject.ytmEnvironmental perception
dc.identifier.yokid10064746
dc.publisher.instituteAvrasya Yerbilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380049
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineYer Sistem Bilimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess