Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmantar, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorÖzkan, Şeyda Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-07T09:57:44Z
dc.date.available2020-12-07T09:57:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127550
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı 4+4+4 eğitim sisteminde 5. sınıf matematik dersi ile ilgili sınıf öğretmenleri ve ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) desenine uygun şekilde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Şanlıurfa ili Haliliye, Karaköprü ve Eyyübiye merkez ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan 16 ortaokul matematik öğretmeni ve 17 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacı ve uzman tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Bu form aracılığı ile yapılan görüşmeler ses kaydı altına alınarak yazıya dökülmüştür. Görüşme verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgular 3 ana başlıkta toplanmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre matematik branş öğretmenleri öğrencilerin yaşlarının küçük olmasından kaynaklı birtakım sınıf yönetimi sorunları ile birlikte öğrencilerin ilkokulda kalan alışkanlıklarını sürdürdüklerini, ve kendilerinin de hem iletişimde hem de ders anlatımında öğrencilerinin seviyelerine inmekte zorlandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri ise aynı şekilde 5.sınıf öğrencilerinin farklı branş öğretmenlerine alışmakta zorlanacaklarını, yaşlarından dolayı ortaokula uyum sağlayamayacağını, branş öğretmenlerinin öğrencilerin seviyelerine inerek ders anlatımı yapamayacağını düşünmektedir. Her iki öğretmen grubu da matematik dersinin matematik öğretmeni tarafından okutulmasının matematik öğretmenin branşa hâkim olması yönünden daha iyi olduğunu düşünmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to reveal the views of Classroom Teachers and Middle School Maths Teachers about the 5th Grade Maths lesson. This research was appropriately done based on one of the qualitative research methods, Phenomenology. The study group of this research is consisted of 16 middle school teachers and 17 classroom teachers who have a duty in public schools of Sanliurfa's several townships such as Eyyubiye, Haliliye and Karakopru. Data collecting tool is a semi scructured discussion form created by researchers and experts. These discussions under this form were recorded and written on paper. Content analysis was used to analyze the discussion data. Findings obtained from the analysis of the data are put together in 3 different titles. According to the results of these obtained findings, Maths lesson teachers stated that, together with several class management problems coming from the fact that the students are young, they (students) also continue to act as if they are still primary schoolers and they (teachers) struggle to communicate and also struggle to go down to the levels of students during lecture. Class teachers are also thinking that the 5th grade students will have a hard time to adapt to different lesson teachers, will have a hard time to adapt because of their ages and lesson teachers won't be able to go down to the level of the students during lecture. Both teacher groups think that Maths lesson should be taught by a Maths teacher since they are more eligible to it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title4+4+4 Eğitim Sisteminde 5. sınıf matematik dersi ile ilgili sınıf öğretmenleri ve ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe vi̇ew of the classroom teachers and middle school maths teachers about the 5th grade maths lesson i̇n the 4+4+4 Education System
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10283361
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588296
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess