Elazığ il merkezinde bulunan orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amacına ve eğitsel önemine dair görüşleri
dc.contributor.advisor | Doğar, Yahya | |
dc.contributor.author | Altuğ, Hakverdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:55:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:55:56Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127278 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada İlköğretim Okulları ve Genel Lise ile Mesleki ve Teknik liselerde gösterilen sportif etkinlikler ile okul müdürlerinin; beden eğitimi dersinin amaçlarına ve eğitsel önemine dair görüşleri incelenmiştir. Bu araştırma ile, eğitim kurumlarımızda eğitsel önemine bağlı olarak önemli bir yer tutan beden eğitimi dersinin amaçlarına ve eğitsel önemine ilişkin ilköğretim ve orta dereceli okul müdürlerinin görüşlerini saptamak ve müdür istihdam politikasının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek amaçlanmıştır. Sportif etkinlikler okul türüne, sayı ve çeşitliliklerine göre yüzde (%) değerler olarak ifade edilmiştir. Okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin eğitsel önemine ilişkin görüşleri ise X2 istatistik testine tabi tutularak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre; okullarda yapılan sportif etkinliklerde ilköğretim okullarının orta dereceli okullara göre daha aktif oldukları görülmüştür. Beden eğitimi dersinin eğitsel önemine ilişkin okul müdürlerinin görüşlerinde, beden eğitimi dersinin haftalık ders programı içinde okutulması gereken ders saatleri hakkındaki eğitsel öneme ilişkin görüşleri arasında farklılık görülmüş, beden eğitimi dersinin diğer sekiz çeşit eğitsel önemine ilişkin okul müdürlerinin görüşleri arasında farklılık görülmemiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this research the sportif activity showed in primary school, general high school, professional and technical high school, and the point of view of school directors about aims and educational importance of physical education lesson are examinated. In accordance to nte educational importance of the physical education lesson in our establishment we aim to establish the point of view of primary and secondary school directors about the aims and educational importance of the physical education lesson, and to help to the policy of directors employment. According to the school sort, number and variousness the sportif activities are explain in percent vahe. The point of view of the school directors about the educational importance of physical education lesson is valved with the satistics test x2. The research result shows that against secondary school primary school is so active about sportif activity at school there is a difference in the point of view of school directors about the educational importance of physical education lesson. This difference is about the point of view of the educational importance that the physical education hours need in the weekly lesson program. Between the point of view of directors, in other eight sort of educational importance of the physical education lesson there isn't a discordance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Elazığ il merkezinde bulunan orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amacına ve eğitsel önemine dair görüşleri | |
dc.title.alternative | The Comments of the masters of the secondary schools in the central Elazığ about the aims and educational importance of the physical education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 69135 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 69135 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |