Show simple item record

dc.contributor.advisorBagçeci, Birsen
dc.contributor.authorÖzer, Sema
dc.date.accessioned2020-12-07T09:55:12Z
dc.date.available2020-12-07T09:55:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127161
dc.description.abstractBu çalışma tarih öğretiminde yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede 9. Sınıfa devam etmekte olan 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Deney grubunda 25 öğrenci, kontrol grubunda 25 öğrenci olmak üzere iki sınıf bulunmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için araştırmacı tarafından akademik başarı testi hazırlanmıştır. Yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerinden günlükler veri analizi için kullanışmıştır. Veri toplama aracı olan akademik başarı testi araştırma öncesi ve sonrası deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre tarih öğretiminin yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile programda önerilen öğretim etkinliklerinin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları arasında anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin günlüklerinde bu derste ne öğrendiklerine ilişkin verdikleri cevaplar yeterli ve kısmen yeterli olarak kodlanmıştır. Günlüklerden elde edilen sonuçlara göre, hafta ilerledikçe, öğrencilerin çoğunluğu konuyu yeterli düzeyde öğrendiğine ilişkin bilgi sunmuştur.Anahtar kelimeler: Yansıtıcı düşünme, Tarih öğretimi, Akademik başarı
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effects of reflective thinking activities on students' academic achievement in history teaching. The study was carried out with 50 students attending 9th grade in a high school affiliated to the Ministry of Education in Şehitkâmil district of Gaziantep. In the study, quasi-experimental pattern model with pre-test and post-test control group was used. There are 25 classes in the experimental group and 25 students in the control group. Academic achievement test was prepared by the researcher to collect the research data. Logs from reflective thinking activities were used for data analysis. Academic achievement test, which is a data collection tool, was applied to the experimental and control groups before and after the research. According to the results of the study, it was found that there is a significant difference between the academic achievement scores of the experimental group students in which the teaching activities based on reflective thinking and the control group students in the program are applied. The answers of the students in their diaries about what they learned in this course are coded as sufficient and partially sufficient. According to the results of the diaries, as the week progressed, the majority of the students provided information that they had learned the subject sufficiently.Key words: Reflective thinking, History teaching, Academic successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarih öğretiminde yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effect of activities based on reflective thinking in history teaching on students' success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331257
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623065
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess