Öğretmen adaylarının kültürlenme düzeylerinin yaşam doyumuna etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nihat | |
dc.contributor.author | Parlak Bastik, Fahriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:54:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:54:32Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127074 | |
dc.description.abstract | Öğretmen adaylarının, kültürlenme düzeylerini, yaşam doyumlarını ve kültürlenme düzeylerinin yaşam doyumları üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yapılan bu araştırma karma yöntem modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın nicel bölümü için betimsel araştırmalardan tarama modeli; nitel bölümü için ise durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Gaziantep Üniversitesi Nizip Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Bu evrenden nicel ve nitel araştırma bölümleri için iki örneklem seçilmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde basit olasılıklı (rasgele) örnekleme yöntemi kullanılarak toplam 620 öğretmen adayı örnekleme alınmıştır. Araştırmanın nitel araştırma bölümünde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak 32 öğretmen adayı örnekleme alınmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kültürel Etkileşim Ölçeği` ve Dağlı ve Baysal (2016; s.1262) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yaşam Doyumu Ölçeği`; nitel bölümde ise veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmen Adayı Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmış ve yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t testi, one-way anova ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Öğretmen adayı görüşme formu yoluyla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemlerinden olan içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bulgularına göre, öğretmen adaylarının genel olarak kültürlenmenin ayrılma boyutunda olumlu; asimilasyon boyutunda olumsuz; bütünleşme boyutunda kararsız oldukları görülmüştür. Öğretmen adaylarının yaşam doyumları hakkında da genel olarak kararsız oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının kültürlenme düzeylerinin yaşam doyumları üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel bulgularına göre, öğretmen adaylarının görüşlerinin genel olarak bütünleşme boyutunda yoğunlaştığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study was designed according to the mixed method model in order to investigate the prospective teachers' acculturation levels, life satisfaction and the effect of acculturation levels on life satisfaction. Descriptive research model for the quantitative part of the research; For the qualitative part, case study model was used. The study population of this study, which was designed according to mixed method model, consists of prospective teachers studying at Gaziantep University Nizip Education Faculty. Two samples were selected from the population for quantitative and qualitative research sections. In the quantitative part of the study, a total of 620 prospective teachers were sampled using simple probability sampling method. In the qualitative research part of the study, 32 prospective teachers were sampled by using easily accessible case sampling. In the quantitative part of the study, `Cultural Interaction Scale developed by the researcher to collect data and` Satisfaction with Life Scale uyar adapted to Turkish by Daglı and Baysal (2016; p.1262); In the qualitative part, `Prospective Teacher Interview Form developed by the researcher was used to collect data. SPSS 23.0 package program was used in the analysis of quantitative data obtained from the study and percentage, frequency, arithmetic mean, t test, one-way anova and simple linear regression analysis were performed. In the analysis of the data obtained through teacher interview form, descriptive analysis method, content analysis technique was used. According to the quantitative findings of the study, prospective teachers were generally positive in the separation dimension of culturing; negative in assimilation; they were unstable in the integration imension. It was concluded that teacher candidates were generally undecided about their life satisfaction. In addition, it has been concluded that the acculturation levels of teacher candidates have a positive effect on life satisfaction. According to the qualitative findings of the research, it is seen that the opinions of prospective teachers are concentrated in integration dimension in general. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının kültürlenme düzeylerinin yaşam doyumuna etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of acculturation levels of teacher candidates on life satisfaction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-01 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Acculturation | |
dc.subject.ytm | Life satisfaction | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10322191 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610549 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |