Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkıran, Celal
dc.contributor.authorIlkim, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T09:51:53Z
dc.date.available2020-12-07T09:51:53Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2019-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126719
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlarına göre beden eğitimi dersini nasıl işledikleri konusunun değerlendirilmesidir. Bu amaçla beden eğitimi öğretmenlerine 24 sorudan oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Anket formunda beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyeti, yaşı çalışma yılı gibi soruların yanında beden eğitimi dersini nasıl işledikleri, şiddete başvurup baş vurmadıkları, antrenörlük yapıp yapmadıktan gibi sorular yöneltilmiştir. Anket formları beden eğitimi Öğretmenlerine bire bir uygulandığı için verilen cevapların samimi ve gerçekçi olduğuna inanılmıştır. Anket formu Malatya il genelinde değişik okullarda çalışan ve ulaşılabilen 147 beden eğitimi öğretmenine uygulanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin verdikleri cevaplara göre istatistiksel işlemler yapılmıştır. Çıkan sonuçların daha iyi anlaşılması için tablolardan yararlanılmıştır. İstatistiksel işlemler sonucunda öğretmenlerin etkilenme oranlan; cinsiyetlerine ve yaşlarına göre yüzdeler halinde verilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin sorulara verdikleri cevap oranlan arasında fark olup olmadığım anlamak için 0.05 düzeyine göre kay-kare testi uygulanmıştır. İstatistiksel karşılaştırmalar sonucunda öğretmenlerin verdikleri cevapların tamamında anlamlılık düzeyine göre fark olmadığı görülmüştür (p>0,05).Anahtar Sözcükler 1 -Eğitim: 2-Beden Eğitimi Dersi 3-Beden Eğitimi Öğretmeni
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate how the physical education teachers are working up the lesson according to the working conditions. So, a questionnaire made of 24 questions is applied to the physical education teachers. In the questionnaire; besides the sex of the teachers, their age, employment year, how they are working up the lesson, if they are resorting to brute force and working as trainers or not are asked. Since the questionnaire is applied individually, the answers are considered to be true and sincere. The questionnaire is applied to 147 reachable teachers in the different schools in Malatya. According to the answers statistics is formed. In order to have a better comprehension from a table is utilized. In the statistics the percents of effects are given according to sex and age Furthermore a x2test is applied according to the 0.05 level in order to understand if there is a difference among the percents of the answers. As a result of the static's it was seen that there wasn't a difference among the answers according the meaning level.Key Words 1 -Education 2-Physical education lesson. 3 -Physical education teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlarına göre beden eğitimi dersini nasıl işlediklerinin değerlendirilmesi (Malatya il örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of the lesson plan according to the working canditions of the physical education teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-18
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid194600
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid171943
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess