Show simple item record

dc.contributor.advisorUzun, Özge
dc.contributor.authorDemirkiran, Gülsen
dc.date.accessioned2020-12-07T09:48:54Z
dc.date.available2020-12-07T09:48:54Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126386
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilk kez koroner arter bypass greft (KABG) ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimlerini ve bu öğrenim gereksinimlerinin hastaların tanıtıcı özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemekti.Bu araştırma, tanımlayıcı ve kesitsel türdendir. Araştırma, 1 Mart ? 31 Ağustos 2009 tarihleri arasında, İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Kalp Damar Cerrahisi Kliniği'nde yürütüldü. Araştırmanın örneklemi, ilk kez KABG ameliyatı geçiren 80 hastadan oluştu. Veriler Hasta Bilgi Formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) kullanılarak toplandı. Verilerin istatistik analizlerinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanıldı.Araştırmaya katılan hastaların büyük çoğunluğu evli (%88.8), erkek (% 80.0) ve 45-64 yaş grubunda (%72.5) idi. Hastaların öğrenim gereksinimleri toplam puan ortalaması 183.48±23.36, önemlilik düzeyinin 3.66 olarak çok önemli olduğu bulundu. Hastalar için en önemli öğrenim gereksinimi ölçeğin yaşam aktiviteleri alt boyutu (ortalama puan 37.60±4.93, önemlilik düzeyi=4.93), en az önemli öğrenim gereksinimi ise duruma ilişkin duygular alt boyutuna ilişkindi (12.66±4.04, önemlilik düzeyi=2.53). Kadın hastaların öğrenim gereksinimleri puan ortalamaları (195.68±20.69) erkek hastalardan (180.43±23.13), ev hanımlarının (196.46±21.17) diğer meslek gruplarında olan hastalardan, taburculuk eğitimi almayan hastaların öğrenim gereksinimleri (189.08±21.47) eğitim alan hastalardan (175.51±23.93) ve hekimden taburculuk eğitimi alan hastaların (182.68±23.46) hem hekim hem de hemşireden taburculuk eğitimi alan hastalardan (159.25±17.93) daha yüksek ve aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı idi (sırası ile p<0.05, p<0.001, p<0.05, p<0.05).Bu çalışmanın sonuçları, KABG ameliyatı geçiren hastaların taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerinin önemli düzeyde olduğunu, taburculuk öncesi bilgilendirmenin öğrenim gereksinimlerini azalttığını, ancak hemşirelerin taburculuk eğitiminde aktif rol almadıklarını gösterdi. Hastaların bireysel özelliklerine ve öğrenim gereksinimlerine uygun planlı taburculuk eğitiminin yapılması önerilebilir.Anahtar Sözcükler: Koroner Arter Bypass Greft Ameliyatı, Taburculuk, Öğrenim Gereksinimleri, Hastalar, Hemşirelik
dc.description.abstractAim of this study was to determine post discharge learning needs of patients who had undergone coronary artery bypass grafting surgery (CABG) for the first time, and whether these needs change according to the patients? identifier characteristics.This was a cross-sectional and descriptive study. The study was conducted on patients in Cardio Vascular Surgery Clinic of İnönü University Turgut Özal Medical Center between dates March 1, -August 31, 2010. The sample consisted of 80 patients who had undergone CABG for the first time. Data were collected using by Patient Information Form and the Patient Learning Needs Scale (PLNS).The most of the patients was married (88,8%), male (80,0%), and in 45-64 age group (72.5%). The mean total score learning needs of patients was 183.48±23.36, with an importance level of 3.66 were found to be very important level. Tthe most important learning need of patients was the life activities (37.60±4.93, importance level 4.93) and the least important learning need was the emotions related to the situations (12.66±4.04, importance level 2.53). It was found that total scale mean scores of the learning needs female patients (195.68± 20.69) were the higher than in men (180.43±23.13), more in housewives (196.46± 21.17) than other job groups, and those who didn?t received discharging education (189.08± 21.47) the higher than those who received discharging education (175.51±23.93), and patients who had received the discharging education from the doctor (182.68± 23,46) the higher than those who received from both the physician and nurse (159.25±17.93), and differences between mean scores were statistically significant (p<0.05, p<0.001, p<0.05, p<0.05, respectively).Results of this study showed that the learning needs of patients who had undergone CABG surgery was importance level, discharge education decreased the learning needs, and but the nurses didn?t take active role for discharging education of patients. It is suggested that the planed discharge education should be made according to individual characteristics and learning needs of the patients.Key Words: Coronary Artery Bypass Graft operation, Discharging, Learning Needs, Patients, Nursing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKoroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of post-discharge learning needs of patients undergone coronary artery bypass grafting surgery
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransplants
dc.subject.ytmAfter care
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmCoronary artery bypass
dc.subject.ytmSurgery-cardiovascular
dc.subject.ytmPatient discharge
dc.subject.ytmPostoperative care
dc.subject.ytmPostoperative period
dc.subject.ytmNursing care
dc.identifier.yokid405470
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid282104
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess