Camilerde Kur`an öğretimi programının uygulamasının değerlendirilmesi (Adana örneği)
dc.contributor.advisor | Aydın, Muhammet Şevki | |
dc.contributor.author | Kararmaz, Sabri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:48:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:48:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126294 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından 2010 yılında uygulamaya konulan Camilerde Kur'an Öğretimi Programını uygulayan öğreticilerin, programın uygulanışına ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve bu görüşler doğrultusunda programı değerlendirmek amaçlanmıştır.Yasal ve geniş çaplı bir kurum olan Diyanet İşleri Başkanlığı, görevleri arasında bulunan yaygın din eğitimini Kur'an kursları ve camilerle yerine getirmektedir. Söz konusu din eğitimi faaliyetlerinin amaç ve hedefler doğrultusunda gerçekleşebilmesi günün şartlarına göre yapılandırılmış programlara ve bu programları uygulayacak görevlilere ihtiyaç vardır. Camilerde Kur'an öğretimi uygulayan öğreticilerin bu programı nasıl planladıkları, uyguladıkları, yönettikleri, karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi programda hedeflenen verimin sağlanması açısından önemlidir. Çalışmada elde edilen veriler, programı uygulayan öğreticilerle yüz yüze görüşme tekniklerinden olan odak grup görüşmesi aracılığıyla sağlanmıştır. Araştırma, Adana ili kent merkezinde 2016 yılında camilerde Kur'an öğretimi programı uygulayan 34 kişi ile sınırlıdır. Anahtar Kelimeler: Cami, İmam-hatip, Kur'an öğretimi, Program | |
dc.description.abstract | In this research it was aimed to reveal the opinions of the teachers who applied the Qur'an Teaching Program in Mosques which was put into practice by the Presidency of Religious Affairs in 2010 and to evaluate the program in the light of these opinions.The Presidency of Religious Affairs, which is a legal and widespread institution, carries out widespread religious education among its duties with Koran courses and mosques. It is necessary to have programs that are structured according to the conditions of the day in which the religious education activities can be realized in line with the goals and targets and the tasks to implement these programs. It is important to determine how the teachers who practice teaching, how they plan to teach the Qur'an, implement, supervise and meet these programs in order to achieve the targeted efficiency of the program.The data obtained in the study were obtained through a focus group interview which was one of the face-to-face interview techniques with the teachers who were applying the program. The research is limited to 34 people who implement the Quran teaching program in the mosque in Adana city center in 2016.Key Words: Mosque, Imam-hatip, Qur'anic teaching, Program | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Camilerde Kur`an öğretimi programının uygulamasının değerlendirilmesi (Adana örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of the implementation of the Quran teaching program in mosques (Adana example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Mosques | |
dc.subject.ytm | Adana | |
dc.subject.ytm | Presidency of Religious Affairs | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10167451 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480423 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |