Show simple item record

dc.contributor.advisorNardalı, Sinan
dc.contributor.authorBoyaci, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-07T09:46:51Z
dc.date.available2020-12-07T09:46:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126122
dc.description.abstractKüreselleşme, internet kullanımının artması, değişen tüketici tercihleri ve artan rekabet gibi birçok sebepten dolayı, pazarlama faaliyetleri giderek daha önemli hale gelmektedir. Özellikle teknolojide meydana gelen gelişmeler ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, işletmelerin pazarlama faaliyetleri de değişmiştir. Bu bağlamda, geleneksel medya araçlarının yanında, sosyal ağlardan da yararlanmaya başlayan işletmeler, potansiyel müşterileriyle daha rahat iletişim kurabilmekte; daha etkileşimli bir pazarlama iletişimi oluşturabilmektedir. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri, özellikle KOBİ'ler için ayrı bir öneme sahiptir. KOBİ'ler, finansal yapı itibariyle, büyük işletmelere kıyasla daha zayıftır. Bu çalışma da, önemli iş olanakları yaratan ve ülke üretimini arttıran KOBİ'lerin, sosyal medyadan ne ölçüde yararlandıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tezde, örneklem olarak Ege İhracatçılar Birliği'ne kayıtlı işletmeler seçilmiş; oluşturulan anket formu bu işletmelere uygulanmıştır. İşletmenin çalıştırdığı kişi sayısının; yöneticinin yaşının, cinsiyetin, eğitim durumunun; işletmenin tutundurma araçları bağlamında yenilikçi teknolojileri kullanma düzeyinin ve boyutunun ve işletmenin bulunduğu sektörün; Facebook adaptasyonu ile ilişkisi analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, işletmelerin yenilikçi teknolojileri kullanma düzeyleriyle Facebook adaptasyonları arasında doğrudan bir ilişki olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractCompetitive marketplace requires differentiation; not only for big companies but also for small and medium size companies. One of the strongest way to have a competitive advantage is to create interactive communications with potential customers. At this point, social media creates important opportunities for companies. Social media networks are important channels for brand recognition among potential customers; this is important because it simultaneously makes companies easier and more accessible for new customers. Also it makes them more familiar and recognizable for existing customers. These channels may be more useful for SME's; because they have lack of finance for their promotion activities. They can share their ideas about the brand and about the company; so that your brand recognition and your sales may increase. Because of these reasons, as my thesis subject, I chose social media; and because of the importance of SMEs, I wanted to search that at what level that SMEs use social media in their business activities. But it is difficult to find developed literature about the Facebook adaptation of SME's, especially the literature was too narrow. So the purpose of the thesis is to research the level of social media usage of the SME's, thus, provide suggestions for not only the academic literature but also companies who are member of Ege Ihracatcilar Birligi (EIB). EIB has been chosen as a population and sample was created from this population. Research was conducted to EIB members. Research findings revealed that Firm innovativeness are positively related to the adoption of social media tools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın KOBİ`lerin tutundurulmasındaki rolü: Ege İhracatçılar Birliği`ne kayıtlı firmalar üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeSocial media adoptation of SME's in their promotion: An emprical study to Ege İhracatçılar Birliği members
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-11
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid10101989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421675
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess