Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Volkan
dc.contributor.authorŞener, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-07T09:46:43Z
dc.date.available2020-12-07T09:46:43Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126104
dc.description.abstractGünümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de büyük bir rekabet söz konusudur. Turizmin lokomotifi durumunda olan otel işletmeleri de rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için markalaşmaya yönelmektedir. Markalaşma faaliyetleri sırasında otel işletmeleri; imaj, güven, müşteri memnuniyeti ve kalite gibi konulara yönelmekte ve bu sayede markalaşmanın sağladığı avantajlardan yaralanabilmektedir.Bu çalışmanın amacı markalaşan beş yıldızlı otel işletmelerinin, tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde ki etkilerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda İzmir kent merkezinde yer alan 5 adet beş yıldızlı otel (Swiss Otel – Grand Efes, Mövenpick Hotel, Renaissance İzmir, Wyndham Grand İzmir ve Hilton İzmir) seçilmiştir ve araştırmanın örneklemini aynı otellerde konaklayan toplam 368 otel müşterisi oluşturmaktadır. Müşterilerden anket yöntemi ile toplanan veriler, SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir.Bu araştırmadan elde edilen veriler sonucunda markalaşmanın tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Beş Yıldızlı Oteller, Marka, Markalaşma, Tüketici Satın Alma Davranışı
dc.description.abstractThere is a strong competition in tourism industry as there is in all industries nowadays. The hotel companies which are the locomotive of tourism, turn towards to branding in order to provide a competitive advantage. As the branding activities, hotel managements turn towards the issues including image, trust, customer satisfaction and quality; thus, can benefit from the advantages provided by branding.The aim of the study is to determine the effect of branded five-star hotel managements on purchase behavior of consumers. In this context, five five-star hotels located in the center of İzmir (Swiss Otel - Grand Efes, Mövenpick Hotel, Renaissance İzmir, Wyndham Grand İzmir and Hilton İzmir) are chosen and the sample of the study consists of 368 hotel guests accommodating in same hotels. The data obtained from the guests by survey method, is evaluated by SPSS 22.0 program.As a result of the data obtained with this study, it is seen that branding has a positive effect on purchase behavior of consumers.Key Words: Five-Star Hotels, Brand, Branding, Consumer Purchase Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBeş yıldızlı otel işletmelerinde markalaşmanın tüketici satın alma davranışı üzerine etkileri: İzmir örneği
dc.title.alternativeThe effects of branding in five-star hotel management on consumer purchase behavior: İzmir sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-03
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10120708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443042
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess