Show simple item record

dc.contributor.advisorYağmur, Yurdagül
dc.contributor.authorTuz Doğaner, Gül
dc.date.accessioned2020-12-07T09:44:08Z
dc.date.available2020-12-07T09:44:08Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125751
dc.description.abstractAraştırma gebelerin aldıkları prenatal bakımdan memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Araştırma, Malatya il merkezinde bulunan Turgut Özal Tıp Merkezi ve Malatya Devlet Hastanesi Beydağı Kampusu'ndeki gebe polikliniğine başvuran kadınlar ile Mayıs 2014-Kasım 2014 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Turgut Özal Tıp Merkezi ve Malatya Devlet Hastanesi Beydağı Kampusu gebe polikliniğine başvuran kadınlar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi güç analizi yöntemi kullanılarak 305 gebe olarak belirlenmiştir.Veriler gebe bilgi formu ve prenatal bakım memnuniyet ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik yöntemler (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) ve çeşitli değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek için ANOVA ve bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan gebelerin prenatal bakım genel memnuniyet puan ortalamasının 79.83±12.62 (min:35, max:100) olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların %72.5'inin gebeliğinin planlı olduğu ve %80.4'üne bekledikleri tüm prenatal bakım uygulamalarının yapıldığı saptanmıştır. Gebelerin eğitim düzeyi, çalışma durumu, çocuk sayısı, ölü doğum deneyimi, ilk kontrol zamanı ve önceki gebelik zamanının prenatal bakım memnuniyetini etkilediği belirlenmiştir.Bu sonuçlar doğrultusunda prenatal bakım memnuniyetin daha fazla sağlanması ve devamlılığı açısından hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThis descriptive study was carried out to determine the level of satisfaction derived from the prenatal care received by pregnant women.The research was performed between May 2014 and November 2014 with women who presented to the outpatient obstetrics clinics at Turgut Özal Medical Center and Malatya State Hospital Beydağı Campus, which are situated in the provincial center of Malatya. The research population consisted of women who presented to the outpatient obstetrics clinics at Turgut Özal Medical Center and Malatya State Hospital Beydağı Campus. The research sample was determined as 305 pregnant women by using the power analysis method. The data were collected using a pregnant information form and the prenatal care satisfaction scale. Descriptive statistical methods (numbers, percentages, means, and standard deviations) were used to analyze the data and ANOVA, and t-test for Independent groups were used to explore the relationships between various variables.The mean score of satisfaction with prenatal care in the pregnant women taking part in the study was 79.83±12.62 (min:35 and max:100). Approximately 72.5% of the participants had a planned pregnancy and 80.4% of them were administered all the prenatal care procedures they had expected. The satisfaction with prenatal care was found to be affected by the education level of pregnant women, employment status, number of children, experience of a stillbirth, time of first examination, and time of previous pregnancy. In view of these results, we suggest that more effort should be made to raise the quality of services in order to secure and sustain a higher satisfaction with prenatal care.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleGebelerin aldıkları prenatal bakımdan memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe pregnant women, who get prenatal care, determination of the levels of satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPregnancy
dc.subject.ytmPrenatal care
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10061014
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385293
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess