Show simple item record

dc.contributor.advisorNardalı, Sinan
dc.contributor.authorPamuk, Betül
dc.date.accessioned2020-12-07T09:43:45Z
dc.date.available2020-12-07T09:43:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125701
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve tüketicilerin gelişen teknoloji ile bilgiye ulaşma hızının artması, tüketici istek ve ihtiyaçlarını değiştirmiştir. Önceleri sadece ihtiyaçların tatmini olan tüketim, zamanla tüketicilerin bir şeylere sahip olmak için satın almaya başladıkları bir etkinlik olmuştur. Böylece ürün özelliğini yitirmişve deneyim önem kazanmıştır. Tüketicilere unutulmayacak, zihinlerinde yer edecek deneyimler yaşatmak işletmelere rekabet avantajı sağlamıştır. Tüketicilere somut ürün vermek yerine, ruhsal ihtiyaçlarına odaklanarak, onları özel hissettirecek deneyimler yaşatan bu ekonomi, deneyim ekonomisi olarak tanımlanır. Böylece işletme ve tüketici arasında duygusal bir bağ kurulmuş olur. Deneyim oluşturma sürecinde tüketici ve işletme ortak hareket eder. İşletmeler, tüketimin işlevsel, duygusal, duyusal ve ilişkisel boyutlarını bütünsel olarak değerlendirerek rekabet avantajı ve sadık müşteriler elde etmek için çalışırlar. Bu çalışmanın amacı, gelişen teknoloji, artan bilgi düzeyi ve müşterilerin sürekli yeni arayışlar içinde olduğu seramik sağlık gereçleri sektöründe,CNR-EXPO Seramik Fuar'ına katılan üretici firmaların deneyimsel pazarlamaya bakış açısını ölçmektir.
dc.description.abstractNowadays, the rapid development of technology and the increasing speed of consumer access to information with developing technology has changed consumer desires and needs.Consumption, which was previously only satisfying the needs, has become an event in which consumers have begun to buy something to own.Thus, the product feature has been lost and experience has become important.Instead of giving concrete products to consumers, it is defined as an experiential economy that focuses on the spiritual needs and experiences that make them feel special.This creates an emotional connection between the business and the consumer.In the process of creating experience, the consumer and the business act jointly.Businesses work to gain competitive advantage and loyal customers by holistically assessing functional, emotional, sensory and relational dimensions of consumption. The aim of this study is to measure the perspective of the manufacturing companies participating in the CNR-EXPO Ceramic Fair to the experiential marketing in the ceramic sanitary ware industry, which is developing technology, increasing knowledge level and customers are constantly looking for new.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSeramik sektöründe deneyimsel pazarlama: Kurumsal bağlamda bir uygulama
dc.title.alternativeExperiential marketing in ceramics sector: An application in corporate context
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCeramic sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmExperimental economics
dc.subject.ytmCustomer experience
dc.identifier.yokid10209174
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518709
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess