Show simple item record

dc.contributor.advisorNardalı, Sinan
dc.contributor.authorGülden, Özge
dc.date.accessioned2020-12-07T09:43:37Z
dc.date.available2020-12-07T09:43:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125683
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntem daha çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve standart reklamlara eskise kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da oldukça zordur. Bununla birlikte günlük hayatın bir parçası haline gelen mobil iletişim cihazları ve internet insanlara daha çok etkileşimde bulunma fırsatı vermektedir. İletişim ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte insanlar ürünler, hizmetler, markalar ve firmalar hakkında çok daha fazla bilgi edinmeye başlamışlardır. Bu durum firmalar için bir takım önemli fırsatları ortaya çıkarmıştır. Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile beraber, reklam ve tanımın süreçleri kitlesel olmaktan çıkmış kişisel hale gelmiştir. Sosyal medya ile yapılan reklam faaliyetlerinin en önemli faydası, diğer yöntemlere göre daha ucuz, daha kısa süreli ve daha etkili kararlar alınmasına yardımcı olmasıdır. Sosyal medya üzerinden tüketici hakkında anlık olarak bilgi sağlayabilen firmalar, pazarlama araştırmalarını daha kolay yapabilmektedir. Günümüz tüketicilerinin ne istediğini anlayabilmek için geleneksel yöntemler kullanmak yetersizdir. Çünkü yeni bir tüketici kavramı olarak online tüketiciler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada sosyal medya ile birlikte ortaya çıkan mobil pazarlama olgusunun tüketicilerin satın alma davranışına olan etkileri araştırılmıştır. Bu tezin araştırma bölümünde sosyal medyaya ilgisi olduğu kabul edilen genç tüketiciler üzerinde bir çalışma yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Mobil Pazarlama, Tüketici Davranışı.
dc.description.abstractWith the developing technology, the methods used to influence consumer preferences are also changing. The communication method used in the traditional marketing approach is mostly advertising. In modern marketing, mutual communication and interaction have become more important in the process of competition and promotion. In addition, consumers are no longer interested in simple and standard ads. The expectations of today's consumers are highly variable. And they are waiting for special attention. It is also very difficult to predict and understand the behavior of consumers. Nevertheless, mobile communication devices and the internet, which have become part of everyday life, give more opportunities to interact with people. With the developments in communication and information technology, people have begun to learn more about products, services, brands and companies. This creates a number of important opportunities for companies. Along with the widespread use of social media, the processes of advertising and promotion have become massively personalized. The most important benefit of social media advertising activities is that it helps to make decisions that are cheaper, shorter and more effective than other methods. Firms that can provide instant information about the consumer through social media can do marketing research more easily. In the research section of this thesis, a study has been made on young consumers who are considered to be interested in social media.Keywords: Social Media, Mobile Marketing, Consumer Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil pazarlamanın musteri satınalma davranışına etkileri
dc.title.alternativeThe effects of mobile marketing on customer buying behavior
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10182433
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489148
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess