Show simple item record

dc.contributor.advisorAğılkaya Şahin, Zuhal
dc.contributor.authorPehlivan, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-07T09:42:36Z
dc.date.available2020-12-07T09:42:36Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125545
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı manevi bakım ve danışmanlık uygulamasının imam hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığı ve manevi iyi oluşlarına etkisini ölçmektir.2 Araştırmanın temel hipotezi `Manevi bakım hizmeti imam-hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığını ve manevi iyi oluşlarını etkiler` şeklindedir. Araştırmanın örneklemini Manisa Yunus Emre Osmancalı İmam-Hatip Ortaokulu 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n=66). Veri toplama aracı olarak bilgi formu, Beck Depresyon Ölçeği ve Manevi İyi Oluş Ölçeğinden oluşan bir anket hazırlanmış ve ön test olarak bütün örnekleme uygulanmıştır. Beck depresyon ölçeğinden alınan puana göre (10 puan ve üzeri) manevi bakım ve danışmanlık görüşmeleri 15 katılımcıyla yapılmış, görüşmelerin etkisini ölçmek amacıyla dört haftanın sonunda bu gruba son test uygulanmıştır. Araştırma sonucunda manevi bakım ve danışmanlığın imam hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığı ve manevi iyi oluşlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Manevi Bakım ve Danışmanlık, Ruh Sağlığı, Depresyon, Manevi İyi Oluş, İmam-Hatip Ortaokulu
dc.description.abstractThe main objective of this research was to measure the impact of spiritual care and counseling on religious secondary school students' mental health and spiritual well-being. The basic hypothesis of the research was `Spiritual care services have an impact on religious secondary school students' mental health and spiritual well-being.` The sample (n=66) consisted of Manisa Yunus Emre Osmancalı Imam-Hatip Secondary School students of the 7th and 8th grade. Data was collected via a questionnaire consisting of a demographic part, the Beck Depression Scale and the Spiritual Well-Being Scale that was applied to the whole sample. According to the results of the Beck depression scale (scoring higher than 10), spiritual counseling was given to 15 participants and post-test was applied to this group. After four weeks of counseling this group was post-tested in order to find out the impact of spiritual counseling. Results showed that spiritual care and counseling had a positive impact on religious secondary school students' mental health and spiritual well-being.Keywords: Spiritual Care And Counseling, Mental Health, Depression, Spritual Well-Being, Religious Secondary Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleManevi bakım ve danışmanlığın imam hatip ortaokul öğrencilerinin ruh sağlığı ve manevi iyi oluşlarına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of pastoral care and counseling on religious secondary school students' mental health and spiritual well-being
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSpiritual care
dc.subject.ytmReligious counseling
dc.subject.ytmMental health
dc.subject.ytmSpritual well-being
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmReligious Vocational secondary school
dc.identifier.yokid10211727
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521221
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess