Çocukluk dönemi gelişimi ve din eğitimi
dc.contributor.advisor | Bahçekapılı, Mehmet | |
dc.contributor.author | Nas, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:41:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:41:26Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125365 | |
dc.description.abstract | Çocukluk dönemi, bireyin doğuştan getirdiği yeteneklerinin ortaya çıktığı ve şekillendiği hayatın en önemli dönemidir. Bu nedenle yeteneklerinin sağlıklı gelişebilmesi için çocukluk dönemi gelişim özellikleri iyi bilinerek, uygun yöntem ve tekniklerle birey eğitilmelidir. Belirtilen hususlar ve insan yaşamı için değeri göz önünde bulundurarak çalışmamızda, çocukluk dönemi gelişim özelliklerinin neler olduğunu, özellikle çocuktaki dini gelişimin nasıl şekillendiğini belirlemeye çalıştık. Bu bağlamda öncelikle çocukluk dönemi gelişim özellikleri hakkında yazılmış eserlere başvurarak konunun alt yapısını oluşturduk. Sonra çocuklardaki dini gelişim özelliklerini saptamak amacıyla Allah, ölüm ve sonrası, peygamber inancı, görülemeyen varlıklar, ibadet, dua, cami ve Kur'an-ı Kerim konularında hazırlanan sorularla 4-11 yaşlarındaki 71 çocuğa mülakat uyguladık. Mülakat sonunda elde edilen verileri yorumladık ve bu alanda ülkemizde ve Batı'da yapılan bazı çalışmalarla karşılaştırma yaptık. | |
dc.description.abstract | Childhood is the most important period of life in which the innate abilities of the individual emerge and shape. For this reason, in order to develop their skills properly, childhood developmental characteristics should be well known and the individual should be educated with appropriate methods and techniques. Considering the points mentioned and the value for human life, we tried to determine what the characteristics of childhood development are, especially the shape of religious development in children. In this context, we firstly refered to the works written about childhood development characteristics and formed the sub-structure of this subject. Then we interviewed 71 children between the ages of 4 and 11 with questions about God, death and afterlife, prophetic belief, unseen beings, worship, prayer, mosque, and Qur'an in order to determine the religious development characteristics in children. We interpreted the data obtained at the end of the interview and compared it with some studies done in our country and in the west. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çocukluk dönemi gelişimi ve din eğitimi | |
dc.title.alternative | Childhood development and religious education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-10 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Childhood | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Religious development | |
dc.identifier.yokid | 10197572 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 508985 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |