Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Mehmet Emre
dc.contributor.authorKilici, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-07T09:39:16Z
dc.date.available2020-12-07T09:39:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125030
dc.description.abstractTermal turizm, kişilerin dinlenme ve yenilenme ile ilgili isteklerinin sağlıkla buluştuğu alternatif bir turizm çeşididir. Diğer turizm hizmetlerinde olduğu gibi termal turizm için de hizmet kalitesi büyük önem arz etmektedir. Burada sadece bir turizm hizmeti değil aynı zamanda bu turizm faaliyetine katılanların sağlıklarına yönelik hizmet de sunulmaktadır. Turizmde ve özellikle termal turizmde hizmet kalitesi ile ilgili yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmada da hizmet kalitesi boyutlarının önem dereceleri belirlenmek istenmektedir. Diğer çalışmalardan farklı olarak, önem derecelerinin belirlenmesi için istatistiksel metotların yerine çok kriterli karar verme tekniklerinden yararlanılmıştır. Termal turizm faaliyetine katılan müşteriler, turizm akademisyenleri ve termal turizm işletmeleri çalışanlarının katıldığı bir araştırma yapılmış ve elde edilen verilerle hizmet kalitesi boyutlarının önem dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır. İzmir ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli termal otellerin hizmet kalitesi boyutlarına göre değerlendirmelerinin yapıldığı bu çalışmada öncelikle Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle hizmet kalitesi kriterlerinin önem düzeyleri belirlenmiştir. Sonrasında ise TOPSIS yöntemiyle hizmet kalitesi boyutlarına göre işletmelerin müşteri, personel ve akademisyenler açısından önceliklendirmesi gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Termal Turizm, Hizmet Kalitesi, AHP, TOPSIS
dc.description.abstractThermal tourism is an alternative type of tourism where people's wishes about rest and renewal meet health. As in other tourism services, the service quality is of great importance for thermal tourism. There is not only a tourism service but also a service for the health of those who participate in this tourism activity.There are studies on the service quality in tourism and especially in thermal tourism. In this study, it is aimed to determine the importance of service quality dimensions. Unlike other studies, multi-criteria decision making techniques were used instead of statistical methods in order to determine their importance. Customers who participated in thermal tourism activities, tourism academicians and employees of thermal tourism enterprises participated in the study and with the data obtained from the participants, prioritization of service quality dimensions were determined.In this study, the importance of service quality criteria was determined by Analytic Hierarchy Method firstly. Then, TOPSIS method was used to prioritize the enterprises according to their service quality dimensions for customers, personal and academicians as experts' opinion.Keywords: Thermal Tourism, Service Quality, AHP, TOPSISen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTermal turizmde hizmet kalitesi boyutlarının analitik hiyerarşi süreci yöntemi ile önceliklendirilmesi
dc.title.alternativePrioritization of service quality dimensions in thermal tourism by analytic hierarchy process method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-16
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism species
dc.subject.ytmThermal
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy method
dc.identifier.yokid10251980
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551197
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess