Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Aytuğ
dc.contributor.advisorBoz, Hakan
dc.contributor.authorAslan, Yağmur
dc.date.accessioned2020-12-07T09:39:11Z
dc.date.available2020-12-07T09:39:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125019
dc.description.abstractTeknoloji ve ulaşım alanlarında yaşanan gelişmelerle artış gösteren seyahatler sonucu, ziyaret edilen turistik yerlerin beğenilmesi ve tekrar tercih edilmesi, o yere yönelik destinasyon bağımlılığına sebep olabilmektedir. Akademik çalışmalarda, destinasyon bağlılığının alt bir boyutu veya kendi içinde değerlendirilen bu durum, destinasyon bağımlılığı olarak ifade edilmektedir. Destinasyon bağımlılığı ile ilgili yapılan akademik çalışmalar farklı disiplinlerde çalışılmış, turizm literatüründe ise turistik bir destinasyona yönelik `destinasyon bağımlılığı` kavramı olarak ifade edilmiş, bu araştırma içinde üzerinde durulması gereken bir konu olarak görülmüştür. Turistik destinasyonlar farklı ihtiyaç ve beklenti içinde olan turistlere iyi hizmet sunmak için kendine ait özellikleri ortaya çıkararak rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmaktadır. Bundan dolayı her turistik destinasyon sahip olduğu turistik imajını koruyabilmeli ve var olan potansiyel ziyaretçilerinin yanında gelecekte de ziyaret edecek olanlara yönelik bir marka imajı geliştirmeli ve böylelikle turistlerde, destinasyon bağımlılığı duygusunun oluşmasına olanak sağlamalıdır. Araştırmanın amacı Karahayıt kaplıcaları ziyaretçilerinin memnuniyeti ve destinasyon bağımlılığı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bununla birlikte Karahayıt'ın termal turizm potansiyeli bakımından önemini vurgulayarak, kırmızı suyun, kaplıcaların ve tedavi edici çamurunun özellikleri sağlık yönünden açıklanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilere göre Karahayıt'ın termal turizm potansiyeline sahip, aynı zamanda kırmızı su ve kaplıcaları ile ziyaretçilerine sunduğu hizmetler sayesinde destinasyon bağımlılığı duygusunun oluşmasını sağlamayı başarabilmiş turistik bir destinasyon olduğu ve bu durumun da ziyaretçi memnuniyetinin oluşmasına bu sayede de ağızdan ağza pazarlama yoluyla yakın çevresine, eş-dost ve akrabalarına anlatacağı söylenilebilir. Bu doğrultuda, Karahayıt'ta bulunan beş yıldızlı oteller, dört yıldızlı oteller ve pansiyonlarda konaklayan 417 ziyaretçi ile anket yapılmış ve SPSS (Statical Packages for the Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Araştırma da destinasyon bağlılığının alt boyutları olan destinasyon bağımlılığı, destinasyon kimliği ve ziyaretçi memnuniyeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla korelasyon analizi yapılmış ve değişkenler arasında olumlu bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractAs an outcome of travels that have been increasing in number owing to the improvements in technology and transportation, satisfaction from visited tourist attractions and people's wish to revisit may result in destination dependence towards that particular location. This situation, which is construed as a sub-dimension of destination attachment or evaluated inside itself, is mentioned as destination dependence in academic fields of study. Academic studies carried out about destination dependence have been worked on with various disciplines. This study which is regarded as a worth-stressing subject, has been named `destination dependence` towards a tourist attraction in professional tourism language. Tourist attractions are tended to gain an advantage by revealing their features in order to provide tourists who have different needs and expectations with a better service. For this reason, each tourist attraction should be able to preserve their touristic image, besides developing a brand image addressing to their future visitors, as well as the existing potential ones. Thus, they should be enabling feeling of destination addiction among tourists. This study aims to reveal the relationship between the satisfaction level of Karahayıt hot springs visitors and destination addiction. Additionally, to stress the significance of Karahayıt in regard to thermal tourism potential, characteristics of red water, hot springs and healing mud have been explained with respect to health. According to the findings of the study, thanks to services provided to visitors by hot springs and red water, Karahayıt, having thermal tourism potential, is a tourist destination that has been able to establish the feeling of destination attachment. It can well be stated that, this situation is likely to cause visitor satisfaction and due to this, people will be spreading its fame to their environment by word of mouth marketing. Accordingly, a survey conducted with 417 guests who stayed in pensions, four-star hotels and five-star hotels in Karahayıt was analyzed using SPSS program. In the survey, correlation analysis was carried out in an attempt to present the connection between destination identity, visitor satisfaction and destination dependence, all of which are sub-dimensions of destination attachment and it was concluded that there is an affirmative relationship between the variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKarahayıt Kaplıcaları ziyaretçilerinin memnuniyet düzeylerinin destinasyon bağımlılığıyla olan ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between the satisfaction level of Karahayıt Hot Springs visitors and destination dependence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-15
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThermal waters
dc.subject.ytmThermal tourism
dc.subject.ytmVisitors
dc.subject.ytmVisitor satisfaction
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmThermal springs
dc.subject.ytmDenizli-Karahayıt
dc.identifier.yokid10251525
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551139
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess