Show simple item record

dc.contributor.advisorÖlçü Dinçer, Zeynep
dc.contributor.authorBarbaros, Elif
dc.date.accessioned2020-12-07T09:39:08Z
dc.date.available2020-12-07T09:39:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125015
dc.description.abstractKelime bilgisinin Yabancı Dil olarak İngilizce (YDİ) öğrenim ve öğretimindeki beceri ve dil bileşenlerinin merkezinde olduğunun kabul edilmesi hızla gelişen Kelime Öğrenme Stratejileri (KÖS) araştırma koluna öncülük etmiştir. Araştırma odakları arasında kıyaslanabilir sonuçlarını değerlendiren özgün KÖS öğretimi, KÖS tercihlerinin kazanımlara etkisi, kelime hazinesi büyüklüğü (KHB), kelime bilgisi eşik seviyesi (KBES), KÖS kullanımının öğrenci kaynaklı değişkenlerle ilişkisi ve KÖS öğretimi yer almıştır. Mevcut çalışma birçok araştırma odağını bir araya getirerek, öğrencilerin KÖS öğrenimine dair geçmiş deneyimlerini, kullanım sıklığına dayalı olarak KÖS tercihlerini, kullanım sıklığının KÖS öğretimine dair deneyimleriyle, temel ölçütü KBES olan KHB ve cinsiyetle ilişkisini, kullanım sıklığının KHB üzerine etkisini ve öğrencilerin KÖS öğretiminin Yabancı Dil olarak İngilizce öğretimine bütünleştirilmesi üzerine fikirlerini yansıtmayı hedeflemektedir. Bu çalışma 2013-2014 öğretim yılında Erciyes Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde beş farklı seviyede okuyan 149 Türk YDİ öğrencisiyle yürütülmüştür. Veriler KÖS Anketi ve KHB Testi ile toplanmıştır ve SPSS 22.00 kullanılarak betimsel ve yordayıcı istatistik tekniklerle analiz edilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin KÖS öğretimine dair geçmiş deneyimlerinin sınırlı olduğunu, en sık kullandıkları strateji kategorisi ve özgün stratejinin sırasıyla belirleme kategorisi ve bağlamdan tahmin etme stratejisi olan orta seviye strateji kullanıcıları olduklarını, KÖS kullanım sıklığının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiğini ancak KÖS öğretimine dair geçmiş deneyimlere ve KHB'ne göre farklılık göstermediğini, KÖS kullanım sıklığının KHB üzerine bir etkisi olmadığını ve öğrencilerin KÖS öğretiminin YDİ öğretimine bütünleştirilmesi üzerine olumlu düşünceler taşıdıklarını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Kelime Öğrenme Stratejileri, Kelime Hazinesi Büyüklüğü, Kelime Bilgisi Eşik Seviyesi, Kelime Öğrenme Stratejisi Öğretimi, Cinsiyet
dc.description.abstractVocabulary has been acknowledged to be at the centre of the skills and components in EFL learning and teaching, ushering in a proliferating line of research in Vocabulary Learning Strategies (VLS). Various research interests have focused on teaching particular VLS to see their comparable outcomes, on how VLS preferences affect learning outcomes, on vocabulary size (VS), on lexical threshold (LT), on how the use of VLS correlated with learner variables and on explicit VLS instruction. This study aimed to combine several research interests to reflect the learners' prior experiences of learning VLS through explicit instruction, their preferences in VLS based on the frequency of use, their frequency of VLS use in relation to prior experiences of learning VLS through explicit instruction, VS benchmarked by LT, and gender, the effect of the frequency of VLS use on VS, and their ideas about the integration of explicit VLS instruction in EFL classrooms. The study was carried out during 2013-2014 academic year with 149 Turkish EFL learners studying at five different grade levels at Erciyes University English Language and Literature Department. The data were collected through VLS Questionnaire and the Vocabulary Size Test, and analysed by descriptive and interpretive statistics using the SPSS 22.00. The results revealed that the learners had limited experience of learning VLS through explicit instruction, they were medium VLS users whose most frequently used category and particular VLS were respectively determination strategies and guessing from context, the frequency of VLS use differed significantly according to gender but did not according to the prior experiences of learning VLS through explicit instruction and VS, the frequency of VLS use had no effect on VS, and the learners had positive ideas about the integration of explicit VLS instruction in EFL classrooms. Key Words: Vocabulary Learning Strategies, Vocabulary Size, Lexical Threshold, VLS Instruction, Genderen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleVocabulary learning strategy use, vocabulary size and lexical threshold
dc.title.alternativeKelime öğrenme stratejileri kullanımı, kelime hazinesi büyüklüğü ve kelime bilgisi eşik seviyesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-12
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmLearnin strategies
dc.identifier.yokid10189739
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504201
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess