Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Aytuğ
dc.contributor.advisorBoz, Hakan
dc.contributor.authorYesüğey, Selda
dc.date.accessioned2020-12-07T09:38:57Z
dc.date.available2020-12-07T09:38:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124992
dc.description.abstractGünümüzde yaşam standartlarının yükselmesi, elde edilen gelirin ve sosyal hakların artması, kentleşme ve iş yaşamının getirmiş olduğu sıkıntı ve stres düzeyinin artmasıyla birlikte insanların turizm faaliyetlerinden beklenti, istek ve tercihlerinin de değiştiği görülmektedir. İnsanların değişen beklenti, istek ve tercihlerini karşılayabilmek için ülkeler açısından farklı turizm türleri planlamak ve bunları aşama aşama bir politika çerçevesinde uygulamak gerekmektedir.Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş bulunmaktadır. Destinasyonların rekabet avantajının, ilgili destinasyonun ekonomik ve sosyal kalkınmasında önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.İzmir gerek coğrafi konumu, gerek tarihsel ve kültürel kaynaklarının çeşitliliği, gerekse daha alışılmış deniz kum güneş temelli kitle turizmine yönelik altyapısı ile geniş bir turizm spektrumuna sahiptir. Bu nedenle gelen yabancı turistlerin, şehir özelliklerine yönelik beklentileri, algıları ve destinasyona verdikleri önem dereceleri incelenmiştir.Yapılan bu araştırmanın amacı, İzmir şehrine gelen yabancı turistlerin deneyimlerinin ölçülmesi ve bu deneyimlerin ortaya çıkarılması ile İzmir destinasyonuna katkı sağlanmasıdır.
dc.description.abstractToday, with the rise of living standards, the increase in income and social rights, the increase in the level of distress and stress caused by urbanization and business life, the expectations, demands and preferences of the people have changed. In order to meet the changing expectations, demands and preferences of the people, it is necessary to plan different types of tourism in terms of countries and apply them in a policy framework.Destinations have become an important product in terms of marketing. It is observed that the competitive advantage of the destinations has a significant impact on the economic and social development of the destination.Izmir has a wide spectrum of tourism with its geographical location, diversity of historical and cultural resources, and infrastructure for mass tourism based on more customary sea and sand. For this reason, the expectations, perceptions and importance level of destination of foreign tourists on the characteristics of the city were examined.The aim of this study is to measure the experiences of foreign tourists visiting to İzmir and its vicinity and to reveal these experiences and to contribute to İzmir's destination image.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleAssessment of foreign tourists` experiences in Izmir and its vicinity
dc.title.alternativeİzmir ve yakın çevresine gelen yabancı turistlerin turist deneyimlerinin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-17
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmExperience
dc.subject.ytmExperiential tourism
dc.subject.ytmCustomer experience
dc.subject.ytmIzmir
dc.identifier.yokid10252407
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551247
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess