Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Sevtap
dc.contributor.authorİzgi, Okan
dc.date.accessioned2020-12-07T09:38:07Z
dc.date.available2020-12-07T09:38:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124855
dc.description.abstractSon dönemde teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler hem iş dünyasında hem de tüketici davranışlarında köklü değişimler meydana getirmiştir. İnternetin yaygınlaşarak hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi sosyal medya kavramını ortaya çıkarmıştır. İnsanlar sanal ortamda sosyalleşerek vakit geçirme, eğlenme ve bilgi paylaşımı fırsatı yakaladılar. Sosyal medya büyük bir ivme kazanarak eğlence aracı olmanın ötesine geçmiş, tüketiciler için önemli bir bilgi kaynağı halini almıştır. Sosyal medya fenomenleri olarak ifade edilen yeni bir referans grubu ortaya çıkmıştır. Bu referans grubu tüketicinin karar verme davranışı üzerinde oldukça etkilidir. Öneminden dolayı bu tez çalışmasında sosyal medya fenomenlerini takip eden tüketiciler araştırılmaya çalışılmıştır. Sosyal medya fenomenini takip eden tüketicilerin kişilik özellikleri açısından alt pazar gruplarına ayrılıp ayrılmadığı incelenmiştir. Çalışma İzmir ilinde sosyal medya fenomenlerini takip eden tüketiciler üzerinde yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin farklı özelliklere sahip alt gruplardan oluştuğu belirlenmiş ve dört küme elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe rapid technological developments have caused radical changes in both business and consumer behaviours. The concept of social media has evolved as a result of internet becoming a substantial part of our lives. People have the opportunity to socialize via spending time in this virtual world, entertain and exchange information. As social media evolved, it became more than a means of entertainment tool and has become an important source of information for the consumers. A new reference group has emerged as social media phenomenon. This reference group is highly effective on the consumer decision-making process. Due to its aforementioned importance, the consumers who follow social media phenomenon were aimed to be evaluated in this thesis. Consumers following certain social media phenomenon are examined in terms of sub-market groups based on their personality traits. The study was conducted on the consumers who followed social media phenomenon in Izmir province. Results revealed that the consumers consisted of various sub-groups with different characteristics and four clusters were obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya fenomenleri (Vlogger) takip eden tüketicilerin kişilik özellikleri açısından alt pazar gruplarına ayrılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10257801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555444
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess