Show simple item record

dc.contributor.advisorNardalı, Sinan
dc.contributor.authorAndaç, Revna Ece
dc.date.accessioned2020-12-07T09:37:56Z
dc.date.available2020-12-07T09:37:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124834
dc.description.abstractPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlama çabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketici davranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veya hizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciye sunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerin tatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı ile tüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak, tüketicilerin satın alma karar süreçlerini iyi bir şekilde analiz edebilmek işletmeler açısından önemli bir noktadır.Tüketici sinizmi konusu günümüzde araştırma aşamasında olmasından dolayı, bu kavramın literatüre kazandırılmasında Helm'in yaptığı çalışma dikkat çekmektedir. Tüketicilerin bir kısmı piyasalara yön veren tutarlı davranışlar sergilemekte ve bunun yanında negatif duygulara sahip olduklarını, bu negatif duyguların tüketici sinizminin temel oluşumlarıyla uyuştuklarını ve tüketicilere özel sinizm gösterdiklerini belirtmektedir. Tüketici sinizminde, işletmelerin verdiği boş vaatler ve dürüstlükten yoksun olduklarına dair bir inanışı yansıttıklarını belirtilirken, bunun yanı sıra tüketicilerin firmalar ile olan ilişkilerinde sıklıkla kızgınlık duydukları bu yüzdentatminsizlikleri konusunda firmaya tepki gösterdikleri ve beğenmedikleri şirketleri boykot etmelerinin yanında diğer insanları da bu firmalardan alışveriş yapmamaları konusunda uyardıklarına dikkat çekmektedir.Bu çalışmanın amacı yerli literatüre tüketici sinizmi kavramını kazandırıp, tüketici sinizmini ölçmek ve tüketici sinizminin demografik özelliklerle ilişkisini incelemektir.Anahtar Kelimeler: Sinizm, Tüketici Sinizmi, Tüketici Davranışı, Tüketici Satın Alma Kararı, 4P
dc.description.abstractThe main factors affecting the marketing activities and sales are the various factors that affect the consumer behaviors and consumer behavior. Producing a goods or services according to the consumers' request and presenting these goods or services to the consumer creates consumer behavior. In order to ensure the continuity of the business and the satisfaction of consumers, it is an important point for the enterprises to analyze consumers' purchasing decision processes in a good way by considering the factors that may affect and affect the consumer in order to provide a good or service in the best way.Due to the fact that the issue of consumer cynicism is in the process of research, Helm's work in drawing this concept into literature is noteworthy. Some of the consumers show consistent behaviors that guide the markets, and that they have negative emotions, that these negative emotions are compatible with the basic formations of consumer cynicism and that they show specific cynicism to consumers. The company's relationship with the often resentment that so they react to the company about dissatisfaction and boycott companies they do not like in other people warned not to purchase from these companies that they noteworthy.The aim of this study is to gain the concept of consumer cynicism in domestic literature, to measure consumer cynicism and to investigate the relationship between consumer cynicism and demographic characteristics.Keywords: Cynicism, Consumer Cynicism, Consumer Behaviour, Consumer Purchase Decision, 4P.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSinizm ve tüketici sinizmi: İstanbul ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeCynicism and consumer cynicism: An application in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmIstanbul
dc.identifier.yokid10250425
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550756
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess