Show simple item record

dc.contributor.advisorEsen, Murat
dc.contributor.authorÇelik, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-07T09:38:04Z
dc.date.available2020-12-07T09:38:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124735
dc.description.abstractBilgi çağı olarak adlandırılan bu dönemde iletişim ve ulaşım alanındaki hızlı gelişmeler uluslararası alanda meydana gelen değişimleri takip edebilmeyi kolaylaştırarak kültür paylaşımına olanak sağlamış ve kültürleşmeyi desteklemiştir. Bu değişimlerin eğitim alanını da etkilemesiyle üniversitelerin yurtdışı eğitim programları başlatması, öğrencilerini farklı kültürle ilgili bilgilendirme, yabancı dilde eğitim veren programların sayısının ve işbirliği antlaşmalarının artması gibi uluslararası faaliyetler önem kazanmıştır. Bunun sonucunda hükümetler yükseköğretim kurumlarında uluslararasılaşma stratejileri geliştirmiş ve dünyanın her yerinden öğrencilere kapılarını açmıştır. Uluslararasılaşma stratejileri, gelişmekte olan ülkelerde yer alan üniversitelerin gelişmiş ülkelerin akademik ve teknolojik imkânlarından yararlanabilmesini sağlamaktadır. Ayrıca gelişmekte olan üniversiteler, uluslararsılaşma yoluyla kalite ve gelirlerini arttırmak ve de prestij kazanabilmek adına farklı kültürlerden oluşan bir öğrenci profili yaratmaya çalışmaktadırlar. Söz konusu politika ve stratejiler, aynı üniversite ortamında çeşitli kültürlerin bir arada bulunabilecekleri ortamlar oluşturmaktadır. Ortak amaçları eğitim almak olan ancak beklenti ve kültürel yapıları açısından farklılaşan bu öğrencilerin bulundukları çevreye uyum sağlama ve etkin şekilde faaliyet gösterebilmeleri sürecinde davranış ve değer yargılarının değişmesi veya korunması gözlenebilmektedir.Bu çalışmanın amacı İzmir ilinde öğrenim amaçlı bulunan uluslararası öğrencilerin kültürleşme süreci sonunda yaşadıkları sosyokültürel uyumlarının akademik uyumları ile ilişkisini farklı değişkenler açısından incelemektir. Veriler 195 uluslararası yükseköğretim öğrencilerinden oluşan bir gruptan saha araştırması olarak toplanmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen verilerin yükseköğretimin uluslararasılaşma politikalarında uluslararası öğrencilerin etkisini ortaya koyacağı düşünülmektedir.Elde edilen veriler ışığında uluslararası öğrencilerin Akademik Uyum süreçlerinde Sosyokültürel uyum düzeyleriyle birlikte o ülkeyi tercih ederken arzu edilen eğitim standartlarının da etkili olduğu ve her iki ülke kültürünün birbirine olan yakınlık algısının da eşlik ettiği görülmektedir.
dc.description.abstractIn this period named as information era, rapid developments in both communication and transportation areas have facilitated to follow the changes happening in the international arena and supported acculturation. As these changes have started to affect the field of education, the international activities of universities such as initiating study abroad programs, informing students about different cultures around the world, increasing the number of programs in foreign language and the inter-institutional agreements have gained importance. As a result, governments have developed internationalization strategies in higher education institutions and opened doors to the international students from all corners of the world.Internationalisation policies enable universities in developing countries to benefit from the academic knowledge and technologic facilities of developed countries. Besides, these developing universities aim to raise the quality and their income, and also try to create a student profile consisting of different cultural background in order to gain prestige through internationalisation.As a result of these policies and strategies, various cultures come together in the same university environment. It is possible to observe that these students coming from different cultural background with different expectations but having a common purpose of receiving education keep their values and behaviours or change them during the adaptation process.The aim of this study is to analyse the relation between sociocultural adaptation and academic adaptation process of international students being in İzmir for the purpose of getting education in terms of different variables. Data were collected from a group composed of 195 international higher education students as a field research. The data obtained from this study is thought to be beneficial in terms of the effect of international students on the internationalisation policies of higher education.As a result, in the light of the data we obtained, it can be seen that not only international students' sociocultural adaptation but the expected quality of education and the perception of cultural distance affect the process of academic adaptation of these students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyokültürel uyum ile akademik uyum ilişkisi: Uluslararası öğrenciler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between sociocultural adaptataion and academic adaptation: A study of international students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmAcademic adjustment
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmCultural adaptation
dc.subject.ytmAcculturation
dc.identifier.yokid10241444
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546927
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess