Show simple item record

dc.contributor.advisorKıdak, Levent Bekir
dc.contributor.authorDoğan Eren, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-07T09:36:51Z
dc.date.available2020-12-07T09:36:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124669
dc.description.abstractBu tez kapsamında ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde PROM'ların kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Tez dört bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde genel sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırması, değerlendirilmesi, ağız ve diş sağlığı kavramı ile ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin özellikleriyle ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde klinik çıktıların ölçümü ve PROM kavramı ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın amacı ve önemi açıklanmış, çalışmanın yöntemi ve verilerin analizi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde çalışmaya ait bulgular ve tartışma kısmı yer almaktadır. Çalışmada literatürden elde edilen veriler temel alınarak oluşturulan anket sorularının geçerlik güvenirlik analizleri yapılmış, Cronbach's Alfa katsayısı 0.907 olarak bulunmuştur. Katılımcıların PROM'ların ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanımı hakkındaki görüşleri; yaş, medeni durum, cinsiyet, meslekte çalışma süresi, kurumdaki görevi, yöneticilik deneyimi ve PROM kavramını daha önce duyup duymama değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre cinsiyet, yöneticilik deneyimi ve medeni durumun diş hekimlerinin PROM'ların ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanımına dair görüşleri ile bir ilişkisi olmadığı bulunmuştur. Uzman diş hekimleri ve yöneticilerin PROM'ların ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanımına dair görüşlerinin diş hekimlerine kıyasla daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. PROM kavramını daha önce duyma durumu bakımından daha önce duyanların daha olumlu görüş bildirdiği; meslekte çalışma süresi ve yaş arttıkça katılımcıların görüşlerinin daha olumsuz olduğu ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the use of PROM's in oral health care services. The study is composed of four parts. In the first part information is given about the properties, classification and evaluation of general health services, the concept of oral and dental health care and the properties of oral health care services. In the second part of the study, information is given about the clinical outcome measures and Patient Reported Outcome Measures (PROM's). In the third part of the study, the purpose and the importance of the study is explained and information is given about the method of the study and data analysis. In the fourth part of the study discussion and the results are given. A questionaire was prepared based on the current literature, the reliability and validity tests were applied, the value of Cronbach's Alpha was found as 0.907. The participants' views were evaluated by using `gender, marital status, age, experience of working as a manager, working time in the profession, the degree in the organization and having informaion about PROMs before` variables. As a result, gender, marital status and, experience of working as a manager variables are found independent on the views of the participants. The views of managers and specialist dentists are found more positive than dentists. The views of participants who has information about PROM's before are found more positive than the participants who hasn't got information about PROM's before. It is found that when age and working time in profession increases, views of participants become more negativeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDiş Hekimliğitr_TR
dc.subjectDentistryen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleAğız ve diş sağlığı hizmetlerinde PROM`ların kullanımının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the use of PROMs in oral health care services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263669
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569204
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess