Çizgi filmlerde değerler eğitimi,değerler eğitimi açısından Rafadan Tayfa Çizgi Filminin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bahçekapılı, Mehmet | |
dc.contributor.author | Karaca, Sabriye Sümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:36:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:36:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124654 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmamızda `Değer` kavramına değinerek, bazı değerleri ele almaya çalışacak, değerlerin önemini ortaya koymaya gayret edeceğiz. Değerleri ele aldıktan sonra ise, çizgi filmlerin ortaya çıkışı hakkında bilgi vererek, TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rafadan Tayfa Çizgi Filmi ele alınacak, bu çizgi filmin ilk kırk bölümü ile Ramazan Ayına özel on bölümü, ayrıca `Rafadan Tayfa: Türkiye'dir Burası` müzikali içerisinde, belirlediğimiz değerler araştırılacaktır. Böylece çocukların en çok izlediği programlar olan çizgi filmlerde, değerler ile ilgili örnek olabilecek anlatımlar ortaya konulacaktır.Çalışmamızın giriş bölümünde, değerlerin önemine ve değer kazanımının çocuklukta başladığına değinilmektedir. Çocukların en kolay ulaşabildiği iletişim aracı olan televizyonun, televizyonda yayınlanan programların çocuklar üzerindeki etkisi hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Birinci bölümde, değerlerin ahlak ile ilişkisi ele alınarak, belirlenen değerler hakkında bilgi verilmiştir. Bu bölümde, çocukluk dönemi ahlaki gelişim, değerler eğitimi ve ilgili ürünler aktarılmıştır. 2. Bölümde, çalışmamıza temel olan çizgi filmlerin yapısını tanımak için, kısaca sinema ve çizgi film tarihi ele alınarak, ana hatları ortaya konmuştur. 3. Bölümde ise, araştırmamızın konusu olan Rafadan Tayfa'nın incelenen bölümleri, tablolar halinde gösterilerek, içerdiği değerler analiz edilmiştir | |
dc.description.abstract | In this research we explain first of all what `values` are, explain some of the various types of them and lay great stress upon ethical values. Afterwards the origins of animated cartoons in general is illustrated, before especially the animation `Rafadan Tayfa`, which is sent in the channel TRT Kids, is elaborated. We focused on the analyse of the ethical values within the first fourty episodes as well as the special ten episodes for the month of Ramadan and also the musical `Rafadan Tayfa: This is Turkey`. In this way we will point out the ethical values contained in animated cartoons, that are the most seen TV program by kids. In the first part of our research we point out the importance of ethical values and the development of them in childhood. Television is a medium of communication, that kids can reach the easiest way. This is the reason why we focused on the effects of TV-programs on kids. Furthermore we focuse on the connection between ethical values and moral. In this regard the moral development in childhood, the value education and similar contents are discussed. In the second part the for this research important topic of animated cartoons are presented. For a better understandig the history of cinema and animated cartoons are – among other contents – outlined. The third part focuses on the analyse of the center topic of our research, namely `Rafadan Tayfa`. With the aid of tables we describe the ethical values placed in survey parts of this animated cartoon | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çizgi filmlerde değerler eğitimi,değerler eğitimi açısından Rafadan Tayfa Çizgi Filminin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Ethical values in animated cartoonsteaching ethical values using the example of the Animation Rafadan Tayfa | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-18 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271696 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569927 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |