Show simple item record

dc.contributor.advisorSütcü, Özcan Yılmaz
dc.contributor.authorErdem, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-07T09:36:26Z
dc.date.available2020-12-07T09:36:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124612
dc.description.abstractBu çalışmada ilk olarak tarih boyunca şehirsel organizasyonlarda ve sanat biçimlerinde çeşitli koşullara bağlı olarak yaşanan değişim araştırılmıştır. Bu bağlamda çalışma, tarih öncesi dönemlerde ilk insanların yaşadıkları yerleri ve sanatı dinsel koşullara bağlı olarak nasıl şekillendirdiğine odaklanmış ve dinsel etkinin şehir ve sanat üzerinde daha da görünür hale geldiği İlkçağ ve Ortaçağ dönemlerini kapsayacak şekilde genişletilmiştir.Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde sekülerleşmeyle birlikte felsefe tarihindeki belki de en büyük kırılmanın yaşandığına ve bu kırılma sonucunda da insanı merkeze alan yeni bir yapının doğduğuna değinilmiştir. Yaşanan bu kırılmanın şehir ve sanat üzerinde yarattığı sarsıcı izler ise Modern Çağ üzerinden araştırmaya açılmış ve bu dönemin en ünlü düşünürlerinden biri olan Walter Benjamin'in gözünden incelenmiştir. 20. yüzyılın ünlü düşünürü Walter Benjamin, daha önce pek çok önemli düşünür tarafından konu edilmiş olan modernizmin boğucu havasına ilişkin özgün bir araştırma yapmış ve bu araştırmada da içinde bulunulan kötü durumun nasıl iyileştirileceğine dair oldukça ikna edici teoriler ortaya koymuştur. Bu aşamada O, modern şehri ve sanatı ana birer motif olarak kullanarak Modern Çağ'a dair yeni bir panoramik kavrayış oluşturmuştur. Anahtar Kelimeler: şehir, sanat, modernizm, teknik
dc.description.abstractThis study, first of all, investigates the change experienced in urban organizations and art forms depending on various conditions throughout history. In this sense, the study focuses on how people in prehistoric times shaped where they live and the art depending on religious conditions, therefore, study's extended to cover Antiquity and Medieval periods where the influence of religion becomes more visible in city and the art.In the following parts of the study, it is mentioned that with secularization, probably the biggest break has experienced and as a result of this break a new anthropocentric structure has been born. The significant traces of this breaking point on the city and art is researched through the Modern Age and examined from the eyes of one of the most famous thinkers of this period, Walter Benjamin.Walter Benjamin, the famous thinker of the twentieth century, has done an authentic research about the suffocating atmosphere of modernism which had previously been discussed by many important thinkers and he has produced very convincing theories on how to improve plight of the present situation. At this stage, he has developed a new broad conception of the Modern Age by using the modern city and art as main theme.Keywords: city, art, modernism, technicalen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleWalter Benjamin: Modern şehir ve sanat
dc.title.alternativeWalter Benjami̇n: Modern city and art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273564
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571156
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess