Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Muhibbi Suat
dc.contributor.authorYalçin, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-07T09:36:18Z
dc.date.available2020-12-07T09:36:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124595
dc.description.abstractİnsanların girişimci olmasında ya da girişimlerin başarıya ulaşmasında ekonomik, sosyal, duygusal ve kültürel sermaye önemlidir. Fakat başarının diğer faktörlerini de göz ardı etmemek gerekir. Bu bağlamda bir girişimin başlatılmasında ve sürdürülebilmesinde psikolojik sermaye de oldukça önemlidir. Psikolojik sermayenin `öz yeterlilik, psikolojik dayanıklılık, iyimserlik ve umut` olmak üzere 4 alt boyutu vardır. Bu araştırma kapsamında psikolojik sermayenin ve psikolojik sermayenin alt boyutlarının girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kayseri'de bulunan 3 farklı üniversitede İşletme, Mimarlık ve Mühendislik bölümlerinde eğitim gören 795 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma 4 ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde psikolojik sermaye ve alt boyutları incelenmiştir. İkinci bölümde girişimcilik ve girişimciliğin tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde girişimcilik eğilimine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırmanın konusu, amacı, kapsamı, sınırlılıkları, önemi ve yöntemi ifade edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Luthans ve arkadaşları (2007) tarafından geliştirilen 'Psikolojik Sermaye Ölçeği' ile Thompson'un (2009) geliştirdiği 'Girişimcilik Eğilimi Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin Psikolojik Sermaye düzeyleri ve Girişimcilik Eğilimleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki söz konusudur. Ayrıca Psikolojik Sermaye ve alt boyutları Girişimcicilik Eğilimi üzerinde pozitif bir etkiye sahiptir.
dc.description.abstractEconomic, social, emotional and cultural capital are integral to the success of enterprises and individual entrepreneurs. However, another important factor that all aspiring entrepreneurs should bear in mind is the effects of psychological capital in terms of initiating or sustaining a business plan. Psychological capital (PsyCap) has 4 sub-dimensions which include, `self-efficacy, psychological resilience, optimism and hope`. In this research, the effects of psychological capital on the entrepreneurial intentions of university students are investigated. The sample of this research consists of 795 university students who are studying in Business Administration, Architecture and Engineering departments of 3 universities located in Kayseri, Turkey. The research consists of 4 main chapters. The first chapter examines psychological capital and its sub-dimensions. The second chapter discusses entrepreneurship and its historical development, while the third chapter explores entrepreneurial intention in more detail. The fourth chapter addresses the purpose, importance, scope, limitations and method of the research. To collect research data, 2 scales are used: the `Psychological Capital Scale` developed by Luthans et al. (2007) and the `Entrepreneurial Intention Scale` developed by Thompson (2009). The results of the research prove that PsyCap and Entrepreneurial Intention of university students have a positive and significant relationship. Results also show that PsyCap and its 4 sub-dimentions have positive and significant effect on Entrepreneurial Intention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin psikolojik sermayelerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of psychological capital on the entrepreneurial intention of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological capital
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10192595
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504963
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess