Show simple item record

dc.contributor.advisorBahçekapılı, Mehmet
dc.contributor.authorDuran, Şamil
dc.date.accessioned2020-12-07T09:36:07Z
dc.date.available2020-12-07T09:36:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124549
dc.description.abstractDin eğitimi insan içindir; insanın mutlu, huzurlu, dengeli ve üretken bir yaşamsürmesi için insanlığa yapılan ilahi bir yardımdır. Din eğitimi insana dünyahayatında yaşarken zora düşmemesi ve ümitsizliğe kapılıp tükenmemesi için birtakım yön tabelaları, yol haritaları ve değerler sistemi sunar. İnsanın kendi fıtratınıtanımasına ait bilgisi çok az olduğu için ne olduğunu; ne olması gerektiğini ve içindevar olan özelliklerini nasıl kullanacağını öğretir. Din eğitimi insana bu noktadayardım etmekte ve kılavuzluk yapmaktadır. İlahi yardım da bu dünyada problemi,sıkıntısı olanlara gelir. Bu yardımın en uygun biçimde gerçekleşebilmesi için dinininsana etki edici öğretileri doğru bir din eğitim anlayışı içerisinde sunulmalıdır.Din eğitiminin ve din eğitimcilerinin en önemli görevi insanları dinkonusundaki yanlış bilgilerden, bidat ve hurafelerden arındırarak, onlara sağlıklıbilgiler sunabilmeleri ve bu doğrultuda insanları aydınlatmalarıdır. Yanlış bilgi ileyapılan din eğitimi yarardan çok zarar verecektir. Bunun içinde öncelikle iyi bireğitimci olabilmek için en üst düzeyde bilgi ile donanmak, başta Kur'an ve sünnetolmak üzere bütün İslami ilimleri çok iyi bilmek gerekmektedir. Bunun yanındapsikoloji, pedagoji, sosyoloji, felsefe, halkla ilişkiler konularında da bilgi sahibiolmak insanı daha iyi tanımamızı kolaylaştıracaktır. Bunun yanında etkili konuşma,6etkili dinleme, hitabet teknikleri, iletişim teknikleri, liderlik eğitimi, problem çözmeve karar verme gibi yeterlilikler konusunda da insanlar eğitilmelidir.Din eğitiminin amacı Kur'an'da Kalem suresinde bildirilen ve Hz.Peygamber'in vasıflandırıldığı evrensel ahlak ilkelerine ulaşabilmektir. Din eğitimiprogramları oluşturulurken evrensel etik kuralları temel ölçüt olarak ele alınmalı,programların içeriği bu doğrultuda biçimlendirilmeli ve geliştirilmelidir.Günümüzde eğitimin ayrılmaz bir parçası olan din eğitiminin önemi vegerekliliği ortadadır. Bu sebeple din eğitimi faaliyetlerinin, yöntemlerinin,hedeflerinin, kapsamlarının, sınırlarının ve problem alanlarının henüz tam olarakbelirlenemediği ortaya çıkmaktadır. Bu alanla ilgili var olan pratik sorunlar da kendidinimize, kendi kültürümüze ve toplumsal yapımıza göre çözüme kavuşturulmalıdır.Din eğitimi ve din eğitimcileri halkın dini, psikolojik, sosyal sorunlarınaçözümler sunabilmeli, insanların dini ihtiyaçlarını yeterli ölçüde karşılayabilmelidir.Bu ihtiyaçların karşılanabilmesi ve bu eğitim hizmetlerinin yerine getirilebilmesi içinde gerekli hukuki düzenlemeler biran önce yapılmalıdır.Kitle iletişim araçlarının giderek yaygınlaştığı ve etkisinin arttığı günümüzderadyo, televizyon ve internet vasıtası ile etkili din eğitimi faaliyetleri yürütülmeli, buaraçların verimli ve daha etkili kullanılabilmeleri için de düzenli ve sistemli bir altyapı hazırlanmalıdır.Şu anda Diyanet İşleri Başkanlığı ve İlahiyat Fakülteleri tarafından yürütülendin eğitimi hizmetleri yaygınlaştırılmalı ve bu hizmetleri sunanların dahaprofesyonel olabilmeleri yönünde çalışmalar arttırılmalı ve araştırmalar yapılmalıdır.
dc.description.abstractReligious education is for the good of humankind. It is a divine assistance tolead a happy, peaceful, balanced and productive life. It provides a set of directions,road maps and a system of values to ensure that people do not fall into hardships andbe driven to despair while living their lives. Religious education helps and guidespeople as they have little to no information to recognize their own nature. It teachesthem who they are, who they can be and how to use one's potential to achieve thisgoal. Divine assistance comes to people with problems. In order for this assistance tobe realized in the most appropriate way, profound creeds of religion should bepresented to people with a proper understanding of religious education.The most important task of religious education and educators is to free peoplefrom false information, heresy and superstitions by providing them with accurateinformation and to enlightening them. Religious education with false informationwill do more harm than good. For this purpose, in order to be a good educator, it is amust to be equipped with the highest level of knowledge of Islamic studies,especially the Qur'an and Sunnah. Furthermore, to have a working knowledge ofpsychology, pedagogy, sociology, philosophy and public relations will help aneducator to understand people better. In addition, they should be educated to have8competencies on areas such as rhetoric, effective listening, communication,leadership, problem solving and decision making.The aim of religious education is to reach the universal moral principles statedin the Al-Qalam (The Pen) Surah (Chapter) in Qur'an and which are characterized byMuhammad (Sallallahu alayhi wasallam - May God honour him and grant himpeace). While creating religious education curriculum, universal ethical valuesshould be taken as the basic criterion and the content of the programs should beprepared and developed accordingly.Religious education is an integral part of the education system and theimportance and necessity of it is indisputable. Nevertheless, it is also clear that theactivities, methods, goals, scope, limits and problem areas of religious educationhave not been fully identified yet. The existing problems in these areas should beaddressed in accordance with religion, culture and social structure of that specificgroup.Religious education and religious educators should be able to provide solutionsto the religious, psychological and social problems of communities and adequatelymeet their religious needs. Necessary legal steps must be taken as soon as possible inorder for the religious education to be carried out and these needs to be met.In modern world where mass media is becoming more widespread andinfluential, effective religious education activities should be carried out via radio,television and internet. An adequate infrastructure should be built in order to usethese tools efficiently and more effectively.Religious education services currently carried out by Presidency of ReligiousAffairs and Theology Faculties should be more accessible and researches should bedone in order to make the educators who are carrying out these services moreprofessional.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKur`an-ı Kerim`de insan ve özelliklerinin din eğitimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of human and characteristics in terms of religious education in the Holy Quran
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285779
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585421
dc.description.pages268
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess