Show simple item record

dc.contributor.advisorGünay, Mustafa
dc.contributor.authorAksakal, Aykut
dc.date.accessioned2020-12-07T09:35:21Z
dc.date.available2020-12-07T09:35:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124444
dc.description.abstractBu araştırmamızda yaşadığı dönemde yeni bir eğitim sistemi oluşturan ve döneminin eğitim filozofları içerisinde önemli bir isim olmayı başarmış John Dewey'in eğitim anlayışı ve oluşturduğu eğitim kuramında çok önemli bir yere sahip olan deneyim kavramının eğitim sistemindeki, yeri, önemi ve etkisini ele alacağız. Araştırmamızda John Dewey'in genel olarak eğitim anlayışı ve onunla ilişkili özgürlük, kültür, demokrasi, bilgi gibi kavramlar ile bunun yanı sıra John Dewey'in düşüncelerini etkileyen akımlar ve filozoflar incelenecek, eğitim üzerine düşüncelerinde deneyimin tüm yönleri, yeni eğitim anlayışına olan katkıları, döneminin geleneksel eğitim anlayışıyla kıyaslanarak gözler önüne serilecektir.
dc.description.abstractIn this study, we will examine the place, importance and effect of John Dewey's understanding of education and the concept of experience, which has a very important place in the education system, which has created a new education system in the period he lived and has become an important name among the educational philosophers of his time. In our research, John Dewey's general understanding of education and related concepts such as freedom, culture, democracy, knowledge, as well as the currents and philosophers that affect John Dewey's thoughts will be examined, all aspects of experience in his thoughts on education, his contributions to the new education traditional education approach will be revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleJohn Dewey`in eğitim felsefesinde deneyim kavramı
dc.title.alternativeThe concept of experience in John Dewey's philosophy of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentFelsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274208
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568424
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess