Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Ali
dc.contributor.authorCandemir, Osman Cenk
dc.date.accessioned2020-12-07T09:34:57Z
dc.date.available2020-12-07T09:34:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124394
dc.description.abstractBu çalışmada, HC-SCR sistemi için Ag-Pd-Ti esaslı katalizör emdirme yöntemiyle sentezlenmiştir. Bu sistemde indirgeyici olarak propanol ve adblue karışımı kullanılmış ve üretilen katalizörün NOx dönüşüm verimliliği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Katalizöre ait SEM, XRD ve BET analizleri gerçekleştirilerek yapısal ve kimyasal özellikleri belirlenmiştir. SCR egzoz performans test sisteminde üretilen katalizör kullanılarak 170°C -300°C sıcaklık aralığında ve 1 SV'de (30000h-1) deneyler yapılmıştır. Testler 2 silindirli V-tipi bir dizel motor kullanılarak sabit motor devrinde (3000 d/dk) ve 4 farklı motor yüklemesinde (1, 2, 3 ve 4 KW) gerçekleştirilmiştir. Bu testlerle, SCR katalizörünün NOx emisyonu üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. NOx dönüşüm oranlarının 42% ile 68% arasında olduğu tespit edilmiştir. En yüksek NOx dönüşüm oranı 4 KW yük durumunda, %100 propanol püskürtülerek ve SV=30000h-1 değerinde yaklaşık 68,1% olarak elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, Ag-Pd-Ti based catalyst was synthesized with the impregnation method for hydrocarbon-selective catalytic reduction (HC-SCR) system. In this system, a mixture of propanol and adblue was used as reducing agents and the effect of the synthesized catalyst on NOx conversion efficiency was investigated. The analysis done by SEM, XRD, and BET revealed the structural and chemical properties of the catalysts. In the SCR exhaust test performance system, experiments in a temperature ranging from 170°C to 300°C, and 1 space velocity SV (30000h-1) were conducted using the prepared catalyst. The tests were conducted using 2 cylinders, V-type diesel motor with constant speed(3000r/m), and in 4 different engine loads (1, 2, 3 and 4 KW). In conclusion, NOx conversion rates changed approximately between 42% and 68%. The highest NOx conversion rate recorded in the tests was 68,1% at 4KW engine load, 100% propanol spraying and SV=30000h-1.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleInvestigation of propanol-adblue blends as a reductant agent in a SCR system
dc.title.alternativeSCR sisteminde indirgeyici olarak propanol ve adblue karışımının araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311493
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606295
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess