Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü, Mehmet
dc.contributor.authorUğraş, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-07T09:33:43Z
dc.date.available2020-12-07T09:33:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124201
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ve mesleki motivasyon düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ve mesleki motivasyon durumları arasında bir ilişkinin olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Araştırmanın birinci bölümünde ölçme araçlarının geliştirilmesi için karma yöntemlerden keşfedici sıralayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın diğer bölümlerinde tarama, nedensel karşılaştırma ve korelasyonel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Analizler için bağımsız örneklem t testi, Anova ve Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır.Bulgular: `Mesleki Sorumluluk` boyutu çok yüksek düzeyde çıkarken `Mesleki Saygı boyutu` orta düzeyde çıkmıştır. Cinsiyet değişkeni bakımından aralarında istatistiksel olarak bir fark bulunmamıştır. `Mesleki Saygı` boyutunda özel okulda çalışanlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin yaş değişkenine göre 22-32 yaş ile 33-43 yaş grubu arasında 33-43 yaş grubu lehine anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet yılı değişkenine göre `Mesleki Saygı` boyutunda 0-5 hizmet yılı ile 11-15 hizmet yılına sahip öğretmenler arasında anlamlı fark çıkmıştır. Çalışma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları okul türü değişkeni bakımından `Okul Ortamından Kaynaklanan Motivasyon` boyutunda özel okulda çalışan öğretmenler lehine anlamlı fark bulunmuştur.Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ve mesleki motivasyon düzeyleri yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki saygı boyutu orta düzeyde olduğu bunun yanında `Okul Ortamından Kaynaklanan Motivasyon` düzeyinin düşük olduğu sonucu araştırmanın önemli bulguları içerisinde olduğu söylenebilir. Mesleki etik ve mesleki motivasyon arasında pozitif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Mesleki Etik, Mesleki Motivasyon, Öğretmenlik Mesleği
dc.description.abstractPurpose: : In this study, we aimed to examine the levels of professional motivation and professional ethics of physical education teachers. At the same time, physical education teachers with professional ethics and professional motivation was to investigate whether there is a relationship between the state of.Material and Method: In the first part of the research measurement tools for the development of a mixed-methods exploratory pattern sequencer was used. Other sections of the survey, causal-comparative and correlational research methods were used. For analysis; independent samples t-test, Anova and Pearson correlation tests were used.Findings: When size of the 'Professional Responsibility' increased a very high level, 'Professional Respect Dimension' increased middle level. There was not a significant difference between them in terms of the gender variable. `Professional Courtesy` in size there was a significant difference in favor of employees in a private school. According to the age variable of physical education teachers with age between 22-32, 33-43 the age group of the age group it was inferred that there is significant difference in favor of 33-43. Physical education teachers according to the variable of years of service, `professional courtesy` between teachers with 0-5 years of service 11-15 years of service with no significant size difference was found.The study as a result of the work of the teacher of physical education in terms of school type variable `motivation arising from the school environment` dimension a significant difference in favor of teachers who work at private school was found.Conclusion: Physical education teachers reached the conclusion that a high level of professional ethics and professional motivation. Besides the medium level professional respect dimension, `Motivation arising from the school environment`, the low level of the important findings of the research can be said to be the result within.It has been found that there is a positive relationship between professional ethics and professional motivation. Key words: Physical Education Teacher, The Teaching Professional,Professional Motivation, Professional Ethicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki etik ve mesleki motivasyon durumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of professional ethics and professional motivation level of physical education and sports teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-01-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10187118
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505875
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess