Comparison of conventional and online corrective feedback in EFL writing
dc.contributor.advisor | Bada, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Özlü, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:32:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:32:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124022 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar ve internet kullanımının hızlı yayılışı çok sayıda alanda hatta hayatın kendisinde bariz değişiklikleri de beraberinde getirmişir. Bu değişimin olumlu yönlerini kullanabileceğimiz yerlerden biri de dil eğitimidir. Sadece bilgisayarlarla sınırlı kalmayan Internet kullanımı, akıllı telefon ve tabletler gibi bir çok cihazla hayatın her alanında görülmektedir. Hatta bu kullanım konuşma ve yazı dilinde de yeni formların ve jargonların hayatımıza girmesine vesile olmaktadır. Bu çalışma, günlük hayatımızı bu denli etkileyen teknoloji ve Internet kullanımın yazma yeteneği üzerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada, hepsi üniversite öğrencisi olan katılımcılar bilgisayar destekli ve geleneksel olmak üzere iki farklı platformda metinler yazdılar. Benzer sekilde, eğitmen de öğrencilerin yazdıkları metinlerin özelliklerini göz bulundurarak gelenksel ve bilgisayar destekli geri bildirim vermiştir. Verilen geri bildirimin ardından, her iki platformda ortaya çıkan hatalar doğaları ve sayıları bakımından karşılaştırılmıştır. Bu süreç 2016 akademik yılı bahar yarı yılının başında, ortasında ve sonunda üç kere tekrarlanmıştır. Bilgisayar ortamında metinleri oluşturan katılımcılar elektronik ortamda metinlerini öğretmene iletmişlerdir ve dolayısıyla aynı yöntemle geri bildirim almışlardır; geleneksel yöntemle yazdıkları metinlere ise yine aynı yöntemle geri bildirim verilmiştir. Bu süreç başlatılmadan evvel öğrencilere hedef dildeki hata düzeltme sembolleri öğretilmiştir ve geri bildirimler bu semboller aracılığıyla olmuştur. Bu süreç her iki platfromda da (online ve geleneksel) üç defa tekrar edildikten sonra elde edilen sonuçlar; her iki platformdaki hata sayısı, hata türleri, verilen geri bildirimlere göre gerekli düzeltmelerin yapılması bakımından karşılaştırılmıştır. Süreçle ilgili, öğrencilerin görüş ve değerlendirmeleri incelenmiştir.Çalışmanın bulguları çevrimiçi geribildirimin geleneksel geribildirime göre hata düzeltme oranı açısından daha etkin olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışmaya katılan öğrencilerle yapılan görüşmelerde öğrencilerin çevrimiçi yazmaya ve çevrimiçi bildirime karşı olumlu görüşlere sahip olduğu saptanmıştır. Anahtar kelimeler: geribildirim, geleneksel geribildirim, çevrimiçi geribildirim, yabancı dil olarak İngilizce, İngilizce yazma. | |
dc.description.abstract | The rapid dissemination of computer and Internet use has brought about noticable changes in many fields and even in life itself. Language education is a place where we can apply the upsides of this change. Internet usage, which is not limited to computers, is seen in every area of life with many devices such as smartphones and tablets. In fact, the use of new forms and jargon in speech and writing language is instrumental in our lives. This study aims to examine the effects of technology and Internet usage on writing ability that affects our daily life.In this study, participants, all tertiary level students, performed writing tasks on two different platforms: conventional and computer-based. Similarly, the instructor provided conventional and computer-based feedback to participants regarding idiosyncrasies in the writing tasks. Following the feedback, errors produced in texts rendered via the two platforms were compared in terms of nature and frequency. This process was repeated three times: at the beginning, mid and end of the spring term of the 2016 academic year. The participants who created the texts in a computer environment were asked to submit their texts electronically and thus received feedback through the same method; and when they submitted their tasks conventionally, the feedback reached them in the same manner. Before the initiation of the process, the participants were introduced to error correction symbols employed by the instructor to facilitate understanding of modified language material.The results which were obtained after this process was repeated three times in both platforms (conventional and online) were compared in terms of the number of errors on both platforms, the types of errors and the correction of errors according to thefeedback given. Students' opinions and evaluations about the process were examined.The findings of the study showed that online feedback was more effective in terms of error correction rate than conventional feedback regarding nature and frequency of errors. Besides, the informal interviews conducted with participants illustrated that participants held positive views towards online writing and online corrective feedback.Keywords: feedback, conventional corrective feedback, online corrective feedback, English as foreign language, English writing. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Comparison of conventional and online corrective feedback in EFL writing | |
dc.title.alternative | İngilizce yazma sürecinde verilen geleneksel ve çevrimiçi geri bildirimlerin karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-11 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10288655 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 592062 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |