Show simple item record

dc.contributor.advisorGünay, Ulviye
dc.contributor.authorSarman, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-07T09:32:25Z
dc.date.available2020-12-07T09:32:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124004
dc.description.abstractAmaç: Araştırma, hat sanatı/kaligrafi uygulamasının çocuk ve ergen psikiyatri kliniğinde tedavi gören çocukların kaygı ve depresyon düzeyine etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Materyal ve Metot: Araştırma, Doğu Anadolu bölgesinde yer alan biri Sağlık Bakanlığına, diğeri üniversite hastanesine bağlı çocuk ve ergen psikiyatri kliniklerinde Ekim 2017-Haziran 2018 tarihleri arasında ön test-son test kontrol gruplu deneysel çalışma olarak yapıldı. Araştırmanın örneklemini çocuk ve ergen psikiyatri kliniklerinde tedavi gören 14-17 yaş aralığında 84 (deney grubu n=42, kontrol grubu n=42) çocuk oluşturdu. Deney grubundaki çocuk ve ergenlere, 3 hafta süreyle hat sanatı/kaligrafi uygulatıldı. Verilerin toplanmasında; Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (ÇDSKE) ve Çocuklar için Depresyon Ölçeği (ÇDÖ) kullanıldı.Bulgular: Çocukların yaş ortalamasının 15.96 olduğu, % 66.5'inin anksiyete bozukluğu tanısı aldığı belirlendi. Deney ve kontrol grubundaki çocukların Durumluk Kaygı Envanteri ön test puan ortalamaları arasındaki farkın önemli olmadığı saptandı (p=.28), ancak son test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında farkın istatistiksel olarak önemli olduğu görüldü (p=.03). Deney ve kontrol gruplarındaki çocukların Sürekli Kaygı Envanteri ön test ortalamaları (p=.89) arasında önemli fark bulunmazken, son test ortalamaları arasındaki farkın önemli olduğu saptandı (p=.04). Deney ve kontrol grubundaki çocukların Depresyon Ölçeği ön test puan ortalamaları arasındaki fark önemli bulunmadı (p=.62), ancak son test karşılaştırmasında önemli olduğu görüldü (p=.01).Sonuç: Hat sanatı/kaligrafi uygulamasının çocuklarda durumluk kaygı, sürekli kaygı ve depresyon düzeyini azaltmada etkili olduğu belirlendi.Anahtar Kelimeler: Çocuk, depresyon, ergen, hat sanatı, hemşire, kaligrafi uygulaması, kaygı.
dc.description.abstractAim: The research was conducted to determine the effect of calligraphy/calligraphy practice on the levels of anxiety and depression in children and adolescent psychiatric clinics.Material and Method: The study was conducted as an experimental study in pre-test and post-test control groups in the child and adolescent psychiatry clinics belong to one in the Ministry of Health and the other in the university hospital in the Eastern Anatolia region, between October 2017 and June 2018. The sample of the study consisted of 84 children aged 14-17 years (experiment group n=42, control group n=42) who were treated in child and adolescent psychiatry clinics. Children and adolescents in the experiment group were given calligraphy/calligraphy practice for 3 weeks. In gathering the data; State-Trait Anxiety Inventory for Children (STAIC) and Children's Depression Inventory (CDI) were used.Results: It was determined that the average age of the children was 15.96 and 66.5 % had anxiety disorder. The difference in the pre-test scores of the children in the State Anxiety Inventory experiment and control groups was not significant (p=.28) but the difference was statistically significant in the comparison of the post-test score averages (p=.03). There was not significant difference between the experiment and control groups in terms of the children's Trait Anxiety Inventory pre-test score averages (p=.89) but the difference between the post-test averages was significant (p=.04). When the mean pre-test score of the Depression Inventory of the children in the experiment and control groups was compared, the difference was not significant (p=.62) but the difference was significant in the post-test comparison (p=.01). Conclusion: Calligraphy/calligraphy practice was found to be effective in decreasing state anxiety, trait anxiety and depression levels in children.Key words: Child, depression, adolescent, calligraphy, nurse, calligraphy practice, anxiety.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleHat sanatı/kaligrafi uygulamasının çocuk ve ergen psikiyatri kliniğinde tedavi gören çocukların kaygı ve depresyon düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of calligraphy/calligraphy practice on the anxiety and depression of children who treated in child and adolescent psychiatry clinic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-25
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCalligraphy
dc.subject.ytmChild psychiatry
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAdolescent psychiatry
dc.subject.ytmTreatment
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmNursing
dc.identifier.yokid10197559
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512756
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess