Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü, Mehmet
dc.contributor.authorAkçinar, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-07T09:31:58Z
dc.date.available2020-12-07T09:31:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123923
dc.description.abstractÖZETBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Eğitsel Oyun Oynatma Becerilerinin İncelenmesiAmaç: Araştırmada mesleki yaşantısı boyunca eğitsel oyunlarla iç içe olan öğretmenlere (beden eğitimi, okul öncesi, sınıf öğrtmenleri vb.) antrenörlere, araştırmacılara yönelik eğitsel oyun oynatma beceri gözlem ölçeği geliştirilerek beden eğitimi öğretmenlerinin oyun oynatma beceri düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Araştırma üç aşamadan oluşmuştur. Birinci aşamada karma yöntemlerden keşfedici sıralayıcı desen ile `Eğitsel Oyun Oynatma Beceri Gözlem Ölçeği` geliştirilmiştir. Araştırmanın diğer bölümlerinde nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Malatya ilinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 143 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak `Eğitsel Oyun Oynatma Beceri Gözlem Ölçeği` kullanılmıştır. Analizler için Mann Whitney U, Kruskal Wallis H ve post hoc testi olarak bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U kullanılmıştır.Bulgular: Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma beceri düzeylerinin (X=3.33) çok iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Gözlem ölçeği temalarında beden eğitimi öğretmenlerinin hazırlık evresi (X=3.82) ve oyun oynatma evresindeki (X=3.40) becerileri çok iyi düzeyinde çıkarken değerlendirme evresindeki becerileri (X=2.34) zayıf düzeyinde çıkmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyetlerine ve okul türlerine göre oyun beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır (p>0.05). Beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet yılına göre 11-20 hizmet yılları ile 21-30 hizmet yılları arasında hazırlık evresi, oyun evresi ve oyuna giriş boyutları ile oyun oynatma beceri düzeyinde anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0.05). [P1][P1]Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma becerilerinin çok iyi düzeydedir. `Hazırlık evresi` ve `oyun oynatma evresi` çok iyi düzeyde olmasına karşın `değerlendirme evresi` zayıf düzeydedir. Hizmet yılı 20 yılın üzerinde olan öğretmenlerin oyun oynatma becerileri en yüksek düzeydedir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Eğitsel Oyun Oynatma, Beceri, Gözlem Ölçeği
dc.description.abstractABSTRACTInvestigation of Educational Game Playing Skills Of The Physical Education Teachers Aim: The aim of the research is to determine the game playing skill levels of physical education teachers by developing an educational game playing scale for teachers (physical education, pre-school teachers, classroom teachers etc.) coaches and researchers who are constantly intertwined with educational games in their professional life,Materials and Methods: The research is composed of three stages. In the first step `Educational Game Playing Skill Observation Scale` was developed with hybrid sequencer pattern from mixed methods. In the other parts of the study, the screening method of the quantitative research methods was used. `Educational Game Play Skill Observation Scale` was used as data collection tool. The working group is composed of 143 physical education teachers who work in Malatya City voluntarily participating in the research. An observation form was used as a means of collecting data. For the analysis, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test were used and as post hoc test Bonferroni-corrected Mann-Whitney U test was used. Findings: It was determined that the level of educational game play skill (X = 3.33) of physical education teachers was very good. On the observation scale themes, the levels of the preparation phase of physical education teachers (X = 3.82) and the game phase were (X = 3.40) at a very good level, whereas the skills at the evaluation phase (X = 2.34) was at a weak level. There was no significant difference between genders of physical education teachers and gaming levels according to school types (p> 0.05). There was a significant difference at preparation phase, game phase and game intro dimensions and game playing skill level between 11-20 years of service and 21-30 years of service of physical education teachers (p <0.05).Result: The end result is that the physical education teachers have very good educational game playing skills. Although and the skill level of `game playing phase` and `preparation phase` is very good, the `evaluation phase` is at a poor level. Teachers with more than 20 years of service have the highest level game playing skills. Keywords: Physical Education Teacher, Educational Game Play Skill Observation Scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation the skills playing educational game of the physical education teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmPlays
dc.subject.ytmField skills
dc.subject.ytmTeaching skills
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid10203898
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513490
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess