dc.contributor.advisor | Ulutaş, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Alagöz, Nurcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:30:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:30:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123676 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile internet ve oyun bağımlılığı ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Meteryal ve Metot: Araştırma Bingöl il merkezinde beş farklı lise türünde öğrenim hayatına devam eden 409 öğrenci (%50,4 erkek - %49,6 kız) ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Bilişsel Davranışçı Fiziksel Aktivite Ölçeği (BDFAÖ), Ergenler İçin Oyun Bağımlılığı Ölçeği (EOBÖ), İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bir nicel araştırma tekniği olan tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın istatistiksel analizleri SPSS 20.0 (IBM Inc, Chicago, IL, USA) programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ölçekler arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi için Spearman's Rho korelasyon analizi uygulanılmıştır. Analizlerin tamamında p<0,05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.Bulgular: Öğrencilerin fiziksel aktivite puan ortalaması cinsiyete, okul türüne, sınıf düzeyine, boş zamanlarını değerlendirme şekillerine, ailenin gelir düzeyine göre anlamlı fark gösterirken; aile tipine, kardeş sayısına, annenin eğitimine ve mesleğine, babanın eğitimine ve mesleğine göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. İnternet bağımlılığı ortalama puanında, okul türü, sınıf düzeyi, boş zamanlarını değerlendirme şekli, ailenin gelir düzeyi, babanın eğitim durumu açısından anlamlı farklılık izlenirken; cinsiyet, aile tipi, kardeş sayısı, babanın mesleği, annenin eğitimi ve mesleği açısından anlamlı farklılık saptanmamıştır. Oyun bağımlılığında cinsiyete, boş zamanlarını değerlendirme şekline göre anlamlı fark görülürken, okul türüne, sınıf düzeyine, aile tipine, kardeş sayısına, ailenin gelir düzeyine, annenin eğitimine ve mesleğine, babanın eğitimine ve mesleğine göre anlamlı farklılık saptanmamıştır.Sonuç: Araştırmada internet bağımlılığı ile oyun bağımlılığı arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde anlamlı ilişki tespit edilirken, fiziksel aktivite ile internet ve oyun bağımlılığı arasında bir ilişki olmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: İnternet, oyun, bağımlılık, fiziksel aktivite. | |
dc.description.abstract | Relationship between Physical Activity Levels and Internet and Game Addiction of Secondary School StudentsObjective: The purpose of this study is to investigate the effect of physical activity levels of secondary school students on internet and game addiction.Materials and Methods: The study is carried out with 409 students (50.4% boy - 49.6% girl) attending five different high school types in Bingöl province. Cognitive Behavioral Physical Activity Questionnaire (CBPAQ), Game Addiction Scale (GAS), Internet Addiction Scale (IAS) and Personal Information Form are used as data collection tools. Statistical analysis of the study is performed by using the screening model, which is a quantitative research technique, through SPSS 20.0 (IBM Inc., Chicago, IL, USA) program. Spearman's Rho correlation analysis technique is used to determine the relationships between the scales. The value p<0, 05 is considered as statistically significant in all analyses.Findings: The physical activity scores of the students showed a significant difference according to gender, type of school, class level, ways of evaluating their leisure time and family income level; but there is no significant difference according to family type, number of siblings, educational level and occupation of mother, educational level and occupation of father. While there is a significant difference in the average score of internet addiction according to school type, class level, leisure time, family income level and father's educational level; there is no significant difference according to gender, family type, and number of siblings, educational level and occupation of mother, occupation of father. While there is a significant difference in game addiction according to gender, way of evaluating leisure time, no significant difference is found between school type, class level, family type, number of siblings, family income level, mother's educational level and occupation, father's educational level and his occupation.Results: In the study, it is found that there is a positive and high level of meaningful relationship between internet addiction and game addiction but there is no relationship between physical activity and internet and game addiction.Keywords: Internet, game, addiction, physical activity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile internet ve oyun bağımlılığı ilişkisi | |
dc.title.alternative | Relationship between physical activity levels and internet and game addiction of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-28 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10316925 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612779 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |