Show simple item record

dc.contributor.advisorDolu, Nazan
dc.contributor.authorGündüz, Seda
dc.date.accessioned2020-12-07T09:28:51Z
dc.date.available2020-12-07T09:28:51Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123468
dc.description.abstractAlzheimer hastalığı, bilişsel fonksiyonlarda ve davranışlarda ilerleyici bozukluk ile karakterize yaygın nörodejeneratif bir hastalıktır. Alzheimer hastalığına yönelik radikal bir tedavi henüz bulunamadığından bu konuyla ilgili deneysel hayvan modelleriyle yapılan bilimsel araştırmalar daha önemli hale gelmiştir. Çalışmamızda, nöroprotektif ve vazodilatör etkileri olan vinposetinin, D-galaktoz ve AlCl3 ile deneysel Alzheimer modeli oluşturulan sıçanlarda iyileştirici etkisinin olup olmadığı Morris su tankında öğrenme deneyleri ile araştırıldı.Çalışmamızda 44 adet 14 aylık sıçan rastgele bölüştürülerek (Kontrol (K) = 10, Alzheimer hastalığı oluşturulan (AH) = 20, Alzheimer hastalığı oluşturulan + Vinposetin uygulanan (AH+V) = 7 ve Vinposetin uygulanan (V) = 7) 4 grup oluşturuldu. Kontrol grubuna serum fizyolojik, AH grubuna D-galaktoz: 90 mg/kg/gün ve AlCl3: 40 mg/kg/gün dozda intraperitoneal (i.p) yolla 6 hafta uygulandı. AH+V grubuna D-galaktoz: 90 mg/kg/gün ve AlCl3: 40 mg/kg/gün 6 hafta uygulandıktan sonra 17 gün süreyle 5 mg/kg/gün vinposetin, V grubuna ise 17 gün 5 mg/kg/gün i.p yolla vinposetin uygulandı. Enjeksiyon süresi sonrasında sıçanlarda Morris su tankı deneyleri ile öğrenme test edildi. 1.gün alıştırma 2-3-4. gün öğrenme ve 5. gün test aşaması olarak değerlendirildi. Öğrenmenin değerlendirilmesinde kaçış platformunu bulma süreleri ve hedef kadranda geçirilen süre istatiksel olarak analiz edildiğinde, ilk 4 gün gruplar arasında anlamlı fark bulunamazken, hedef kadranda geçirilen sürenin test edildiği 5. günde AH, AH+V ve V grubunun hedef kadranda geçirdikleri süre kontrol grubundan anlamlı olarak düşük bulunmuştur (p<0.006, p<0.034, p<0.043). AH+V ve V grupları arasında öğrenme parametrelerinde istatistiksel farklılık gözlenmedi.Deney sonunda sıçanların beyin dokuları çıkarılarak histolojik açıdan incelendi. Deney grubunda senil plakların görülmesi kurulan modeli desteklemiştir. Sonuç olarak, çalışmamızda kullanılan vinposetin dozunun Alzheimerlı sıçanların öğrenme fonksiyonlarında iyileştirici etkisinin olmadığı ve daha yüksek vinposetin dozlarında ileri çalışmalara ihtiyaç bulunduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Alzheimer hastalığı, Morris su tankı, Vinposetin, Sıçan
dc.description.abstractAzheimer's disease is a disease of widespread nurodegenerative characterized in cognitive functions and behaviors with progressive disorder. For the reason that a radical treatment for Alzheimer's disease can not be found yet, the scientific researches with animal models have become more important on this issue. In our study, vinpocetine which has neuroprotective and vasodilatory effects was investigated on rats with experimental Alzheimer's model whether it has curative effect or not in Morris water maze learning experiments with D-galactose and AlCl3.In our study, 44 of 14 month rats were partitioned randomly and generated 4 groups (Control (C) = 10, Alzheimer's disease (AD) = 20, Alzheimer's disease + Vinpocetine (AD + V) = 7 and Vinpocetine (V) = 7). Physiological saline was injected to C group and intraperitoneally (i.p) to AD group with D-galactose:90 mg / kg / day and AlCl3: 40 mg / kg /day for 6 weeks. 5 mg / kg / day vinpocetine was injected V and AD+V groups for 17 days after injection of D-galactose: 90 mg / kg / day and AlCl3: 40 mg / kg / day for 6 weeks as i.p. The learning of rats were tested with Morris water maze learning experiments end of the injection period. 1st day was rated traning, 2nd, 3th and 4th days learning and 5th day test phase.There was no significant diffrence between the groups at the first 4 days when finding of escape platform duration and the time spent in the target quadrant was analyzed statistically on the evaluation of learning. But, the time spent in the target quadrant of AD, AD+V and groups was discovered less than the control group significantly in the target quadrant of time spent tested on day 5 (p <0.006, p <0.034, p <0.043). The statistical difference was observed on learning parameters between AD+V and V groups.Rats brain tissues were extracted and examined histologically at the end of experiment. The created model was supported with senile plaques seen in the experimental group. In conclusion, dose of vinpocetine used in the study there is no healing effect on the learning function of the rats with Alzheimer's. Higher doses of vinpocetine are needed in further studies.Key Words: Alzheimer's disease, Morris water maze, Vinpocetine, Raten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyolojitr_TR
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.titleD- galaktoz ve alüminyumla alzheimer hastalığı modeli oluşturulan ratlarda vinposetinin öğrenme üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effect of vinpocetine on learning in D-galactose and aluminium induced alzheimer disease model in rats
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAluminum
dc.subject.ytmVinpocetine
dc.subject.ytmRats
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmGalactose
dc.subject.ytmAlzheimer disease
dc.identifier.yokid10043450
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid390836
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess