Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Cenk
dc.contributor.authorŞekerci, Demet
dc.date.accessioned2020-12-07T09:27:36Z
dc.date.available2020-12-07T09:27:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123244
dc.description.abstractAmaç: Ülkemizin farklı illerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerini beden eğitimi dersini okuyan öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada Kayışoğlu (2015) tarafından geliştirilmiş olan `Öğrenci Görüşlerine Dayalı Beden Eğitimi Öğretmeni Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek 48 maddeden oluşmakta ve 5 seviyeli Likert tipi bir ölçeklendirme içermektedir. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemine uygun olarak yedi coğrafi bölgedeki belirlenmiş olan şehirlerde en fazla beden eğitimi öğretmeninin çalışmakta olduğu bir ortaokul ve bir lisedeki gönüllü katılımcı öğrencilerden, basit tesadüfi yöntemle 1078 katılımcıdan veri toplanmıştır. Bulgular: Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılanların olumsuz davranış sergileme boyutunda öğrenci cinsiyetine göre, genel performans ders performansı ve olumsuz davranış sergileme boyutlarında öğretmen cinsiyetine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Okul ve yaş değişkenlerine göre ders performansı boyutunda ise anlamlı farklılık bulunamamıştır. Ayrıca okul kademesi ve yaşa göre ders performansı boyutunda farklılık göstermemektedir. Öte yandan genel performans, ders performansı ve olumsuz davranış sergileme boyutlarında sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.Sonuç: Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesinin; genel performans ve ders performansı boyutlarında yüksek düzeyde olumlu olduğu, olumsuz davranış sergileme boyutunda olumsuz olmamakla birlikte diğer boyutlarla birlikte değerlendirildiğinde daha düşük bir olumlu algının olduğu görülmüştür. Buna göre; diğer birçok araştırma sonuçlarında olduğu gibi ortaokul ve lise öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerine karşı olumlu algılarının bulunduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Dersi, Beden Eğitimi Öğretmeni, Öğrenci,Öğrenci Değerlendirmesi,
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to evaluate the physical education teachers working in different cities of Turkey based on the opinions of the students studying physical education course.Materials and Methods: In this research, a screening model, one of the quantitative research approaches, was used. In the study, `Physical Education Teacher Assessment Scale Based on Student Opinions`, developed by Kayışoğlu (2015), was conducted. The scale consists of 48 items and includes a 5-level Likert-type scale. In this study, in accordance with the purposive sampling method, 1078 participants were collected by simple random method from volunteer students in a secondary school and a high school where the most physical education teachers were employed in the cities in seven geographical regions. Results: As a result of the analyzes, it was seen that there was a significant difference in the negative behaviors dimension of the study participants according to student gender, general performance lesson performance and negative behaviors dimensions according to teacher gender. No significant difference was found in the course performance dimension according to school and age variables. In addition, there is no difference in the performance of the lesson according to school level and age. On the other hand, there was a significant difference in general performance, course performance and negative behaviors dimensions according to the class variable. Conclusion: It was seen that evaluation of physical education teachers based on students' opinions was highly positive in general performance and course performance dimensions and although it is not negative in the negative behaviors dimension, it is seen that there is a lower positive perception when evaluated together with other dimensions. According to this; As in many other research results, it can be said that middle and high school students have positive perceptions of physical education teachers.Keywords: Physical Education Course, Physical Education Teacher, Student,Student Assessment,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÖğrenci görüşlerine dayalı beden eğitimi öğretmenlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of physical education teachers based on student opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-20
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEvaluation
dc.identifier.yokid10285200
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570335
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess