Show simple item record

dc.contributor.advisorYürük, Tugrul
dc.contributor.authorGeçioğlu, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-07T09:26:37Z
dc.date.available2020-12-07T09:26:37Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123122
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bilgi anlayışının eğitim ve din eğitimi alanına etkisini ve İhvân-ı Safâ'da bunun nasıl tezahür ettiğini incelemektir. Bu bağlamda öncelikle bilgi olgusu ele alınmış ve bilginin Nesnelci ve Yapılandırmacı yaklaşımlar özelinde eğitime/din eğitimine etkisi incelenmiştir. Buradan hareketle bilgi hakkındaki farklı yaklaşımların eğitimi-öğretimi şekillendirdiği görülmüştür. Daha sonra İhvân-ı Safâ'nın bilgi anlayışı üzerinde durulmuş ve bu anlayış çerçevesinde yaptıkları eğitim/din eğitimi, Nesnelci ve Yapılandırmacı yaklaşımlar bağlamında değerlendirilmiştir. Buna göre İhvân-ı Safâ'nın felsefesinde insanın merkezde olduğu, bilgi konusunda eklektik bir yapıya sahip oldukları, bilgi kaynaklarını duyu, akıl, burhan, vahiy ve ilham olarak kabul ettikleri tespit edilmiştir. İhvân-ı Safâ'nın eğitim felsefesine öğretmen ve öğrenci, öğrenme ve öğretme durumları açısından bakıldığında hem Nesnelci hem de Yapılandırmacı niteliklerle benzerliklere sahip olduğu, bununla birlikte Nesnelci yaklaşımla olan benzerliklerin daha ağır bastığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of the understanding of knowledge on the field of education and religious education and how this is manifested in Ikhwān al-Ṣafā. In this context, first of all, the fact of knowledge is handled and the effect of knowledge on education/religious education is investigated in line with Objectivist and Constructivist approaches. From this point of view, it is seen that different approaches about knowledge shape education and teaching. Then, Ikhwān al-Ṣafā's understanding of knowledge is emphasized and the education/religious education they conducted within the framework of this understanding is evaluated within the context of Objectivist and Constructivist approaches. Accordingly, in the philosophy of Ikhwān al-Ṣafā, it is determined that human beings are at the center, they have an eclectic structure about information, and they accept the sources of information as sense, reason, burhān, revelation and inspiration. When the educational philosophy of Ikhwān al-Ṣafā is considered in terms of teacher and student, learning and teaching situations, it is determined that it has similarities with both Objectivist and Constructivist qualities, however, similarities with Objectivist approach are more dominant.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleBilgi anlayışının din eğitimi alanına etkisi: İhvân-ı Safâ örneği
dc.title.alternativeThe effect of understanding of knowledge on religious education field: the case of brethren of purity (İkhwān al-Safā)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIkhwanal an Safa
dc.identifier.yokid10337914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627988
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess