Evaluation of an English preparatory program through the context, input, process, and product (CIPP) model
dc.contributor.advisor | Özkan, Yonca | |
dc.contributor.author | Kuzu, Esat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:26:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:26:18Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/123062 | |
dc.description.abstract | Dil programı değerlendirmesi ile ilgili araştırmalar, İngilizce dil öğretiminin artan popülaritesi ile son yıllarda daha fazla önem kazanmıştır. Program değerlendirme çalışmaları ağırlıklı olarak programlar hakkında bilgi edinmek için yapılır. Bu sayede söz konusu programların paydaşları programlarının verimli çalışıp çalışmadığını veya herhangi bir iyileştirmenin gerekli olup olmadığını anlayabilirler. Bu çalışma, Türkiye'de bir yabancı dil yüksekokulunda uygulanan İngilizce hazırlık programının bileşenlerine, uygulanmasına ve etkinliğine öğrencilerin, eğitmenlerin ve yöneticilerin bakış açılarından ışık tutmayı amaçlamaktadır. Tüm sürecin değerlendirilmesinde bağlam, girdi, süreç ve ürün (BGSÜ) modeli kullanılmıştır. Hem nicel hem de nitel verileri toplamak için eşzamanlı iç içe bir strateji benimsenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, anketler ve doküman analizi veri kaynakları olarak kullanılmıştır. Çalışmada 81 öğrenci, 9 dil öğretmeni ve 2 yönetici-eğitmen katılımcı olarak yer almıştır. Tanımlayıcı istatistikler SPSS 25.0 ile analiz edilmiştir. Ortaya çıkan nitel verilerin analizi ve yorumlanması için tematik analiz yapılmıştır. Sonuçlar katılımcıların programdan büyük ölçüde memnun olduklarını göstermiştir. Temel dil becerilerinin ve öğrencilerin ihtiyaçlarının önemsendiği ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, eğitmenler ve yöneticiler arasında güçlü iletişim ve koordinasyon bulunmuştur. Ancak, katılımcılar arasında bazı motivasyon sorunları gözlenmiştir. Akademik personel için hizmet içi eğitimler gerekli bulunmuştur. Ayrıca sonuçlar, programı daha verimli hale getirmek ve kurumun hedeflenen hedeflerini uygun şekilde ele almak için bazı iyileştirmeler yapılabileceğini ima etmiştir.Anahtar kelimeler: İngilizce hazırlık programı, BGSÜ modeli, İngilizce dili öğretimi, program değerlendirme. | |
dc.description.abstract | Research regarding language program evaluation gained more significance during recent years with the increasing popularity of English language teaching. Program evaluation studies are mainly conducted to obtain information about programs. Therefore, stakeholders of programs in question can figure out whether their programs are efficiently functioning or whether any improvement is needed. This study aims to shed light upon the constituents, implementation, and effectiveness of the English preparatory program implemented at a school of foreign languages in Turkey from students', instructors', and administrators' perspectives. The context, input, process, and product (CIPP) model was utilized during the evaluation of the entire process. A concurrent nested strategy was selected to gather both quantitative and qualitative data. Semi-structured interviews, questionnaires and document analysis were utilized as data sources. In the study, 81 students, 9 language instructors, and 2 administrator-instructors acted as participants. Descriptive statistics were analysed thorough SPSS 25.0. Thematic analysis was conducted to analyse and interpret the elicited qualitative data. The results showed that the participants were substantially satisfied with the program. Basic language skills and the students' needs were found to be considered. Strong communication and coordination existed among the students, instructors, and administrators. However, some motivational problems were observed among the participants. In-service trainings for the academic staff were found to be necessary. Additionally, the results implied that some improvements could be made to make the program more efficient and to conveniently address the targeted objectives of the institution.Keywords: English preparatory program, the CIPP model, English language teaching, program evaluation. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Evaluation of an English preparatory program through the context, input, process, and product (CIPP) model | |
dc.title.alternative | Bağlam, girdi, süreç ve ürün (BGSÜ) modelini kullanarak bir İngilizce hazırlık programının değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10337610 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627934 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |