Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgül, Mahmut
dc.contributor.authorGörücü, Fatma Betül
dc.date.accessioned2020-12-07T09:24:08Z
dc.date.available2020-12-07T09:24:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/122675
dc.description.abstractTıpkı bireylerin hafızası gibi toplumların da hafızası bulunmaktadır. İnsanlar üzerinde etki oluşturan ve nesilden nesle ritüel, tören, simge veya farklı iletişim yöntemleriyle aktarılan geçmiş olay, bir takım değişimler yaşadıktan sonra topluma sunulmaktadır. Salt saflığıyla aktarılmayan geçmiş olayın, kimi zaman seçilmiş bir parçası aktarılır, kimi zaman görmezden gelinir, kimi zaman ise konjonktüre göre yeniden inşa edilir. Amerikalı tarihçi David Lowenthal `Yeniden inşa ettiğimiz geçmiş, gerçekleşen geçmişten daha tutarlıdır` der. Günümüzde büyük kitlelere, geçmiş olayı en etkili biçimde hatırlatma görevini kitle iletişim araçları üstlenmiştir. Kitle iletişim araçlarının insan hayatına dahil olmasıyla farklı bir sayfa açılmıştır. Artık dünyanın herhangi bir noktasında gerçekleşen olay, insanlara eş zamanlı sunulmaya başlamış ve insanlar da haberdar olduklarıyla düşünüp, bu doğrultuda davranışlar sergilemiştir. Yani bilinçler medya ile şekillendirilmiş ve aktarılan ideolojinin karşısında veya yanında oldukları fark etmeksizin, medyanın oluşturduğu gündem ile hemhal olmuşlardır. Bu durumu egemen güçler medya yöneticiliğini üstlenerek, kendi çıkarları doğrultusunda kullanmıştır. Medyanın özgürlüğü ve yerine getirmeyi vadettiği fonksiyonlarını göz önünde tuttuğumuzda, toplumu yönlendirmede yadsınamaz bir güce sahip olan geçmişi, erk sahibinin ideolojisi çerçevesinde hatırlatacağı aşikârdır. Çalışmada toplum üzerinde derin bir etkiye sahip olan 28 Şubat sürecinde yaşananlar, 1998 yılından bugüne, gazeteler tarafından topluma hangi yönleriyle, nasıl hatırlatıldığı ve ne tür kamuoyu oluşturulmaya çalışıldığı incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Hafıza, Kolektif Hafıza, Yeniden İnşa, Medya, 28 Şubat.
dc.description.abstractJust like the memory of individuals, societies, also, have memory. The past event, which has an impact on human beings and is transferred from generation to generation by ritual, ceremony, icon or different communication methods, is presented to the society after experiencing a number of changes. A selected part of the past event, which is not transferred by pure purity, is sometimes transferred, sometimes ignored, and sometimes reconstructed according to the conjuncture. American historian David Lowenthal says `The history we have reconstructed is more consistent than the real past.` Today, media has taken an important duty of reminding the past event most efficiently to great populations. A different page was opened with the inclusion of mass media into human life. Today, an event happening somewhere in the world, is started to be offered to the people simultaneously and people think over the news / event they receive and behave accordingly. In other words, the consciousnesses have been influenced by the media's agenda, regardless of whether they are in the face of or with the ideology shaped by the media. This situation has been used by the dominant powers in the direction of their own interests. When we consider the functions of the media promising freedom and fulfillment, it is clear that it will recall the past which has an undeniable power in guiding the society within the framework of the ideology of the master. In this study, it is examined how the events experienced in the period of February 28, which had a profound impact on the society, were reminded to the society and what kind of public opinion was tried to be created from 1998 up today by the newspapers.Keywords: Memory, Collective Memory, Reconstruction, Media, February 28.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKolektif hafızanın oluşmasında medyanın rolü: 28 şubat haberleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeRoles of media in formation of collective memory: An examination on 28 february news
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-15
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCollective memory
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytm29 February 1997 decisions
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmState building
dc.identifier.yokid10256562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552093
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess