Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Emre, Oğuz | |
dc.contributor.author | Başpinar Erten, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:22:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:22:11Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/122460 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı; lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır.Materyal ve Metot: Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Kahramanmaraş ili Afşin ilçesinde 5 tür lisede son sınıfta öğrenim görmekte olan 17-19 yaş arası 389 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri `Sınav Kaygısı Envanteri` ve `Algılanan Stres Ölçeği` aracılığı ile toplanmıştır. Bu araştırma mevcut olan bir durumu tanımlamaya ve açıklamaya çalıştığı için nicel araştırmada ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, t-Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Bonferroni-Dunn testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır.Bulgular: Cinsiyet değişkenine göre sınav kaygısı ve algılanan stres ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark tespit edilmiştir (p<0.05). Yaş, bölüm, ebeveyn yaşı, ebeveyn eğitim durumu, gelir durumu değişkenlerine göre kaygı ve stres puan ortalamaları arasında anlamlı fark saptanmamıştır (p>0,05). Anne babanın birlikte yaşama değişkeninde kaygı puanında fark bulunurken (p=0,024, p<0.05), stres puanları arasında fark saptanmamıştır (p>0,05). Lise türü değişkenine göre kaygı puanları arasında farklılık bulunmazken, stres puanları arasında farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin yeni sınav sistemine yönelik kaygı ve algılanan stres düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki saptanmıştır (r:0.287, p<0.01).Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, lise son sınıfa devam eden öğrencilerin sınav kaygısı envanteri toplam puanları ile algılanan stres puanları arasında pozitif yönlü istatiksel olarak anlamlı düşük düzeyde ilişki bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Objective: The purpose this study is; to determine the relationship between exam anxiety and perceived stress levels of high school senior students.Materials and Methods: The study group of the study consisted of 389 students between the ages of 17 and 19 studying in 5 different high schools in Afşin district of Kahramanmaraş province in 2017-2018 academic year. `Personal Information Form`, `Exam Anxiety Inventory` and `Perceived Stress Scale` were used as data collection tools. As this research attempts to identify and explain an existing situation; this study is in the quantitative research relational screening model. The data obtained from the study were analyzed using SPSS package program. In the analysis of the research data, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Bonferroni-Dunn test, Mann Whitney U-test, Kruskal Wallis test and Pearson correlation coefficient were used.Results: There was a statistically significant difference between test anxiety and perceived stress averages according to gender (p<0.05). There was no significant difference between the mean scores of anxiety and stress according to age, department, parental age, parental education status, income status (p>0.05). While there was a significant difference in anxiety scores of the cohabitation variable of the parents (p = 0.024, p <0.05), no difference was found between the stress scores (p>0.05). While there was no difference between anxiety scores according to high school type variable, there was a difference between stress scores (r:0.287, p<0.01).Conclusion: There was a statistically significant low correlation between the total scores of the students' anxiety test scores and perceived stress scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the relationship between exam anxiety and perceived stress levels of high school senior students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-01 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Techniques of the stress management | |
dc.subject.ytm | Coping with stress | |
dc.subject.ytm | Future anxiety | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10331855 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622133 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |