Show simple item record

dc.contributor.advisorÖter, Zafer
dc.contributor.authorKoyuer, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T09:12:37Z
dc.date.available2020-12-07T09:12:37Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/121115
dc.description.abstractÇocuklarda fiziksel aktivenin sağlık açısından önemi çok fazladır. Çocukların okullarda teneffüs aralarında ve beden derslerinde fiziksel aktivite yapmak için kısıtlı zamanları olmasından dolayı fiziksel aktivite için yeterli fırsatı bulamamaktadırlar. Hızla gelişen teknolojiler, hızla büyüyen şehirler ve modern yaşam standartlarının etkisi sonucunda doğadan ve doğal yaşam koşullarından hızla uzaklaşan nesiller bu oluşumun etkisi olarak modern yaşamın getirdiği kolaylıkların olumsuz birer yansıması olarak daha az sosyal, öz güven ve bireysel güçlerinden daha az haberdar, fiziksel olarak daha az aktif bireyler olarak önümüze çıkmaktadır.Son zamanlarda artan ekran bağımlılığı beraberinde getirdiği obezite, diyabet, kalp ve solunum hastalıkları, dikkat eksikliği ve hiperaktivite gibi rahatsızlıklar ciddi bir sorun olarak genç nesli tehdit etmektedir. Ağaca tırmanmak, bir tepeden yuvarlanmak, çamur pastası yapmak, doğada kamp kurmak, uçurtma uçurmak, bir çiftlikte gezmek, dalından meyve toplamak, yağmurda yürümek, denizde taş sektirmek, doğada bisiklete binmek gibi aktiviteler artık sadece orta kuşağın yaptığı aktiviteler olarak kalmaktadır. Orta yaş ve üzeri kişilerin birçoğu bu aktivitelerin birçoğunu çocukluklarında yapmışlardır. Ancak yeni nesillerde maalesef bu oran çok düşüktür. Bu çalışmanın amacı bu fiziksel aktivite azlığından dolayı özellikle çocukları tehdit eden çeşitli rahatsızlıklara karşı korumak için bir eğitim metodu olarak karşımıza çıkan doğa okullarını ve çocukların gelişimindeki faydalarını ortaya koymak, dünya genelindeki uygulamaları incelemek ve Türkiye için pilot bir bölge belirlenerek, örnek bir proje sunulmasıdır.Doğa okullarının bu önemli ilkesi içerisinde değerlendirilirken; Doğanın tanımı, doğanın insan hayatındaki önemi, eğitimde doğanın kullanımı, doğadan yararlanma biçimleri ve geliştirilen tarzlar, tarih boyunca görülen örnekler, Türk tarihinde doğanın eğitimde kullanımı incelenecek, Türkiye'de ve dünyada izciliğin tarihi, tanımı, amaç ve izcilik faaliyetleri hakkında bilgiler verilecektir. Bu tanıtımların sonrasında Türkiye'de ve dünyada doğa okullarının, tarihçesi, doğa okulu tanımı, doğa okullarının ekoturizm ile bağlantısı, amaç ve hedefleri, faaliyetleri anlatılacak, doğa okulları ve izcilik arasındaki farklara değinilecektir. Dünyada doğa okulu uygulamaları başlığında çeşitli ülkelerden doğa okulları tanıtılacaktır ve 2000'li yıllarda doğa okullarına neden gereksinim duyduğumuz konusu açıklanacak ve Türkiye için pilot okul önerisi getirilecektir.
dc.description.abstractFor children pkysical activity is very important in the meaning of health. Children dont have enough time in breaks and P.E. (Physical Education) lessons in schools to do physical activity. Because of the effects of devoloping technologies, city life and modern life the generation getting far away from the nature and natural life. Becomes less social, les self-confided, being less aware of his/her own invidiual strenght and also less active person.Recently, screen addiction, obesity, diabete, cardiac and respiratory diseases, attention deficit and hyperactivity threaten the new genaration. Climbing a tree, rolling from the hill,making a cake from a mud, camping, kiting, wondering around a farm, picking up a fruit from a tree, walking under the rain, riding a bicycle in the nature are becoming the activities done by only adults. The adult did all these activities in their childhood. Yet, unfortunately this ration is rather low in new generation. Because of lack of phsical activity, the arms of this study are to protect the children from this threats by a kind of education method such as nature schools, to reveal the benefts in child development, to search the applications all ower the world and to submit a model project for Turkey.The description of the nature, the importance of nature in human life, the usage of nature in education, the type of using and developing nature, the examples of nature schools throughout the history, the history of scouting, the description of it, the aim of tracking are imformed in these nature schools.After these descriptions of nature schools, nature schools in Turkey and in the world, their history, their description, the link between nature schools and ecotourism, their aim andactivities are described. Teh diffrence between scouting and nature schoools is mentioned. The examples of nature schools from diffrent countries in the wold are described.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectOrmancılık ve Orman Mühendisliğitr_TR
dc.subjectForestry and Forest Engineeringen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDoğa okulları; Ekoturizm bağlamında bir inceleme ve Türkiye için pilot okul önerisi
dc.title.alternativeNature schools; A research about ecotourism and a model school for Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkoturizm Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10150120
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469024
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess