Parçalanmış aile modelindeki öğrencilerin başarı durumları: Trabzon örneği
dc.contributor.advisor | Şentürk, Ünal | |
dc.contributor.author | Alkan, Ersoy Özmen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:04:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:04:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/119902 | |
dc.description.abstract | Şüphesiz aile toplumun en küçük yapı taşı ve en önemli kurumlarından biridir. Ailenin bir kurum olarak, toplum içinde pek çok işlevi vardır. Bu işlevleri arasında en önemlisi toplumun devamlılığını sağlamasıdır. Aile, yeni doğmuş üyelerini, eğitme ve sosyalleştirme işlevleriyle ait olduğu toplumun değerlerini, normlarını ve inançlarını aktararak o toplumun üyesi haline getirir. Nitekim anne ve babanın varlığı, onların çocuklarıyla sağlıklı bir iletişimde oluşları ve gereksinimlerini yeterince karşılamaları çocukların geleceği için önemlidir. Aynı şekilde ebeveynlerin çocuğa rehber olmaları ve onu eğitim başarısında motive edici tutum sergilemeleri de onun ileriki yaşantısında başarılı bir birey olmasını sağlamaktadır. Ancak günümüzde giderek artan aile parçalanmaları, ailenin bu işlevlerini yerine getirmesini zorlaştırmaktadır. Bu da çocuğun sosyal, psikolojik ve akademik hayatında bir takım tahribatlara yol açarak çocuğun gelecekteki yaşantısında bir takım problemler yaşamasına neden olmaktadır. Çocuğun eğitim başarısı da bu problemlerin içindedir. Bu çalışmada da aile parçalanmasının; çocuğun eğitim hayatına yansıyan olumsuz iz düşümlerinin incelenmesi ve bunların oluşum süreçlerindeki nedenlerin neler olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Evren olarak Trabzon Merkez'e bağlı ortaokul 8. sınıf ve lise 12.sınıfların belirlendiği bu çalışmada 283 parçalanmış, 283 bütün aileye sahip olmak üzere toplamda 566 öğrenci üzerinde anket çalışması yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | The family, undoubtedly, is the smallest corner stone and the most important institution of the society. The family as an institution has many functions. The most considerable function of the family is to produce and reproduce new members of the society. The family through its educational and socializing functions makes the new born individuals members of the society to which they belong by transferring the norms, beliefs and values of the society to them. Presence of father and mother, their healthy connections with their children and providing children's needs sufficiently are important for the future of children. In the same way, the guidance of the parents and their efforts for the child's educational success helps the child to be a successful individual in the rest of his/her life. But, today, the increasing rate of breakup family units obstructs the family to perform these functions. This has negative effects on child's educational success by doing harm in his/her social, psychological and academic life. In this study it is aimed to observe the negative reflections of breakup family units on child's educational life and to determine the reasons of this progress. The last grade students of secondary schools and high schools in Trabzon centre are the universe of the study. An opinion poll was carried out on 283 students from broken families and 283 students from united families, at total on 566 students for the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Parçalanmış aile modelindeki öğrencilerin başarı durumları: Trabzon örneği | |
dc.title.alternative | The ratio of educational success among the students that belong to broken family model: The example Trabzon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School-family cooperation | |
dc.subject.ytm | Family relations | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Family problems | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Broken families | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10025443 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356771 | |
dc.description.pages | 231 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |