Siyasal iletişim bağlamında haber fotoğrafı: Gezi Parkı olaylarının yazılı medya organlarında fotoğraflarla sunumu
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Ali | |
dc.contributor.author | Arslan, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:59:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:59:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/119163 | |
dc.description.abstract | Kitle iletişim araçları toplumsal yaşamın zorunlu gerekliliği ile oluşan enformasyonun yayılımını gerçekleştiren mecra olarak karşımıza çıkmaktadır. Önceleri seyahat mektuplarıyla ilk örnekleri verilen bu yayılım süreci, günümüze değin her gün yeni bir evrimle sürecine girerek tür ve teknik bakımından gelişim sergilemiştir. Her toplumda o toplumu oluşturan bireylerin gözü, kulağı yeri geldiğinde de sesi olma konumu pekişen kitle iletişim araçları, bu görevi üstlenirken yorum ve haber ayrımını gütmek zorunda olmuşlardır. Bu noktada ise haberin yorumdan yani köşe yazısından farkı, salt bilgiyi tüm çıplaklığıyla hedef kitleye aktarma çabası oluşudur. Aynı şekilde haber fotoğrafını da belgesel fotoğraftan ayıran nokta hiçbir teknik müdahale olmaksızın olaya ilişkin objektif tanıklığıdır. Çünkü kitle iletişim araçları toplumla ilgili olarak habere konu olan her olayı anlatırken metinlerini fotoğrafla destekler ve fotoğrafın diliyle iletişim kurarlar. Kitle iletişim araçları aynı zamanda siyasal iletişimin aktörlerinin sunduğu enformasyonun yayılımını gerçekleştiren bir mecradır. Bu araçlar siyasal aktörlerden gelen haber ve bilgiyi haber formatına dönüştürerek hedef kitleye ulaştırırlar ve bu süreçte birer siyasal iletişim aracıyken ideolojileri ve sermaye yapılarının yönlendirmesiyle birden siyasal aktör konumuna gelebilirler. Bu çalışmada gazetelerin Gezi Parkı olayları örneğinden yola çıkılarak, olayı aktarırken kullandıkları fotoğraflarla bir siyasal iletişim aracı ve aktörü olup olmadıkları göstergebilimsel analizle irdelenmiştir. Analiz sonucunda farklı sahiplik yapısı ve ideolojiye sahip gazetelerin haber fotoğrafını bir siyasal iletişim aracı olarak kullandıkları ve siyasal mesajı üretme yönüyle de siyasal aktör olarak konumlandıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Kitle İletişimi, Gezi Parkı, Gazetecilik, Fotoğraf | |
dc.description.abstract | Mass media is the medium that carries out the dissemination of the information formed by the necessity of social life. This propagation process, which was given the first examples with travel letters, has entered into the process with a new evolution every day and has developed in terms of genre and technique. In every society, the mass media, which reinforce the position of the individuals who make up that society as well as the voice of the eyes and ears when necessary, have had to distinguish between comments and news while undertaking this task. At this point, the difference of the news from the commentary, that is, the column, is that it is an effort to convey pure information to the target audience. Similarly, the point that separates the news photograph from the documentary photograph is the objective testimony of the event without any technical intervention. Because the mass media support their texts with photographs and communicate with the language of photography when they tell every event about the society.At the same time, mass media are the means of disseminating the information presented by the actors of political communication. These tools transform the news and information coming from political actors into news format and reach the target audience, and in this process they can become political actors by being guided by their ideologies and capital structures. In this study, whether the newspapers are a political communication tool and actor with the photographs they use to convey the event is examined by using semiotic analysis based on the example of Gezi Park events. As a result of the analysis, it was seen that newspapers with different ownership structures and ideologies used news photography as a means of political communication and they were positioned as political actors in terms of producing political message.Keywords: Political Communication, Mass Communication, Gezi Park, Journalism, Photography | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gazetecilik | tr_TR |
dc.subject | Journalism | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Siyasal iletişim bağlamında haber fotoğrafı: Gezi Parkı olaylarının yazılı medya organlarında fotoğraflarla sunumu | |
dc.title.alternative | News photos in the context of political communication: presentation of The Gezi̇ Park events with photographs in the written media organs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-25 | |
dc.contributor.department | Gazetecilik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Photography | |
dc.subject.ytm | Political communication | |
dc.subject.ytm | Mass media | |
dc.subject.ytm | Gezi Park | |
dc.subject.ytm | Journalism | |
dc.identifier.yokid | 10307199 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 597563 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Gazetecilik Bilim Dalı |