Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel kimlik örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi(kayseri ili örneği)
dc.contributor.advisor | Pepe, Osman | |
dc.contributor.author | Karaoğlu, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:57:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:57:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/118846 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel kimlik, örgütsel imaj ve örgütsel bağlılıklarına ilişkin algılarını belirlemek, örgütsel kimlik ile örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma da Kayseri ilinde aktif olarak görev yapan 574 beden eğitimi ve spor öğretmeninden tesadüfü yöntemle seçilmiş 300 kişi çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmaya katılan gönüllülerin demografik bilgi formunu, Jones ve Volpe tarafından geliştirilen, Şanlı (2) tarafından Türkçeye uyarlanan örgütsel kimlik ölçeğini (ÖKÖ), Gürbüz (172) tarafından geliştirilen örgütsel imaj algısı ölçeğini ve Balay (173) tarafından geliştirilen örgütsel bağlılık ölçeğini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 20 istatistik paket programı kullanılmıştır. Beden Egitimi ve Spor Öğretmenlerinin örgütsel kimlik, örgütsel imaj ve örgütsel bağlılık ölçeklerinden aldıkları puanların aritmetik ortalama ve standart sapma X±Sd olarak sunulmuştur. İkili karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda t testi kullanılır iken, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi, oluşan farklılıkların tespitinde ise LSD testinden faydalanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin ilişkisini ortaya çıkarmak için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi uygulanmıştır. p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir.Sonuç olarak; Örgütsel kimlik, örgütsel imaj algısı ile örgütsel bağlılık kavramları birbiri ile ilişkili olduğu ve orta düzeyde anlamlılık gösterdiğini ifade edebiliriz. Örgütsel kimlik ve örgütsel imaj seviyeleri yüksek olan bireylerin kurumlarına daha fazla bağlılık davranışları gösterdiği ve sergiledikleri olumlu tutum ve davranış rolleriyle de kurumlarının gelişmelerine katkı sağladıkları düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel kimlik, örgütsel imaj, örgütsel bağlılık | |
dc.description.abstract | The main aim of this study was to identify the perception of organizational identity, organizational image and organizational commitment in physical educational and sports teachers, and to explore the impact of organizational identity and organizational image perception on organizational commitment. The study sample consisted of 300 teachers randomly selected among 574 physical educational and sports teachers who were actively teaching in Kayseri province. The voluntary participants were asked to complete a demographic information form, Organizational Identification Scale (OIS) developed by Jones and Volpe and adjusted to Turkish by Şanlı (2), Organizational Image Perception Scale developed by Gürbüz (172) and Organizational Commitment Scale developed by Balay (173). A statistics program was used to analyze the data. Arithmetic mean and standard deviation values of the teachers' scores on organizational identification, organizational image and organizational commitment scales were presented as X±Sd. The study used t test for independent groups in paired comparisons and one-way analysis of variance in multiple comparisons while LSD test was performed to identify differences. Pearson's Product Moment Correlation Analysis was conducted to reveal the relationship between the data obtained from the scales. The value of p<0.05 was taken as significant. The study concluded that organizational identity, organizational image and organizational commitment were interrelated concepts, and indicated medium significance. It may be suggested that individuals with high organizational identity and organizational image display more committed behaviors toward their organization and contribute to the development of organization by exhibiting positive attitudes and behaviors. Key Words: Organizational identity, organizational image, organizational commitment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin örgütsel kimlik örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi(kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | The impact of organizational identity and organizational image perception on organizational commitment in physical education and sports teachers (the case of Kayseri̇) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-17 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10242381 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 609487 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |