Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Fikret
dc.contributor.authorKaynak, Nadide Büşra
dc.date.accessioned2020-12-07T08:55:57Z
dc.date.available2020-12-07T08:55:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/118722
dc.description.abstractMarkalar sosyal mecraları kullanarak geniş tüketici kitlesine ulaşarak kendi ürünlerinin ve markalarının bilinirliliğini artırmayı hedeflemektedirler. Sosyal medyayla birlikte reklamların ulaşabileceği kişi sayısı da oldukça artmış bulunmaktadır. Özellikle çocuk tüketicilere yönelik yapılan reklamlar çocukları ilerde daha fazla tüketmeye yönlendirmektedir.Bu nedenle çalışmada, Youtube çocuk kanallarında yer alan video içeriklerinin incelenmesi yapılarak çocukları tüketime teşvik etmesi açısından sonuç ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde reklam ve reklamın gelişim süreci üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde reklam mecrası olarak sosyal medyaya değinilerek, sosyal medyada video mecraları belirtilmiş, popüler olan ve çocukların sıklıkla video içeriklerini izlediği, günümüzde reklam mecrası olarak da kullanılan Youtube'a değinilmiştir. İkinci bölümün son kısımlarında reklam ve çocuk ele alınmıştır. Bu çalışmanın temel amacı, Youtube çocuk kanallarında yer alan videoların incelenmesi yapılarak çocukları daha fazla tüketmeye teşvik ettiğinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında Türkiye'de Youtube çocuk kanalları içerisinde en çok abonesi olan 5 kanalın 2019 yılı baz alınarak, 1 milyon ve üzeri izlenmeye ulaşmış 5'er videosunun içerik analizi yapılmıştır.Çalışma sonucunda çocukların izledikleri içeriklerde en az bir reklam unsuruna maruz kaldıkları görülmüş, içeriklerin çocukları tüketime özendirecek yapıda olduğuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Yeni medya, Youtube, Çocuk
dc.description.abstractBrands aim to increase the awareness of their products and brands by reaching a wide consumer base by using social media. Along with social media, the number of people that ads can reach has increased considerably. Advertisements made especially for child consumers direct children to become consumers in the future.For this reason, in the study, the results of the video on YouTube children's channels are examined and the results are tried to be revealed in order to encourage children to consume. In the first part of the study, the development process of advertisement and advertisement is emphasized. In the second part, social media is mentioned as an advertising medium, video channels are specified in social media, Youtube, which is popular and which children frequently watch video content, is used as an advertising medium today. In the last parts of the second part, advertising and children are discussed.The main purpose of this study is to examine the videos on Youtube children's channels and to determine that they encourage children to consume more. In this study, the 5 channels with the most subscribers in Youtube in Turkey based on the 2019 children's channels, content analysis of 1 million or more has reached 5 watchable video was made.As a result of the study, it was seen that the children were exposed to at least one advertisement element in the content they watched. It has been reached that the contents are in a structure to encourage children to consume.Keywords: Advertisement, New media, Youtube, Childen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleSosyal medya uygulamalarında çocukları hedef alan reklamlar: Youtube üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAds targeting children in social media applications: A review on youtube
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10221802
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624736
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess