Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Ünal
dc.contributor.authorKurtdaş, Emine Meliha
dc.date.accessioned2020-12-07T08:53:13Z
dc.date.available2020-12-07T08:53:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/118357
dc.description.abstractDeğerler, oldukça karmaşık bir zihin dünyasına sahip olan, bireylerin tutum ve davranışlarına yön veren değerlendirme hükümleridir. Bu nedenle değerler, bireylerin kişilik yapısının bir parçasını oluşturmaktadır. Her birey, değerleri algılama ve değerlendirme düzeylerini diğerlerinden ayıran farklı fiziksel, ruhsal, zihinsel ve sosyo-kültürel özelliklere sahiptir. Ancak bireylerin tutum ve davranışlarına yön veren ve zihin sahasında oldukça geniş bir yer işgal eden değerlerin varlığı, bireyin ve toplumun karşılıklı işbirliğine dayanmaktadır. Bireyin değerleri, ancak toplumsal düzlemde anlam kazanmaktadır. Hiçbir birey, toplumun önceliklerinden bağımsız bir değer sistemine sahip değildir. Değerler, bireysel bilinçte var oldukları andan itibaren kolektif bilince dönüşürler. Toplum kendi varlığını devam ettirebilmek amacıyla kolektif bilinç üzerinde bir baskı unsuru oluşturur. Bu bağlamda değerler, toplumsal yaşam içerisinde sosyal etkileşimler sonucu ortaya çıkan ve toplumun devamlılığını ve bütünlüğünü sağlayan ortaklaşa kabul edilmiş genel hükümlerdir. Bireyler arası etkileşim ise, kurumsal alanda gerçekleşmektedir. Toplumsal yaşamda kurumlar, belirli ihtiyaçlara cevap verebilmek amacıyla oluşturulmuş ve değerler ile yapının bütünü arasındaki etkileşimi sağlayan temel örgütlenmelerdir.Toplumsal değerleri sosyalleşme yoluyla bireylere kazandırarak, toplumsal yapının devamlılığını sağlayan eğitim kurumu, aynı zamanda toplumsal değişme sürecinde bireylerin toplumla uyumunu gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda üniversiteler, toplumsal yapıda meydana gelen değişimlere uyum sağlayabilecek tarzda bireyler yetiştirmeyi amaçlayan en önemli eğitim kurumlarından biridir. Günümüzde modernleşmenin en temel araçlarından biri haline gelen üniversiteler; gerek akademik eğitim gerekse yaşantılar yolu ile gençler üzerinde belirleyici bir etkiye sahiptir. Bu çalışma, üniversite eğitiminin ve yaşantısının, genç bireylerin değerler sistemi üzerinde belirgin bir değişime neden olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstractValues are general principles that shape the attitudes and behaviors of individuals with a highly complex mind world. For this reason, values constitute a part of the personality structure of the individuals. Every individual has different physical, spiritual, mental, and socio-cultural characteristics that differentiate levels of perception and evaluation of values from others. However, the existence of values that direct the attitudes and behaviors of individuals and occupy a considerably large area of mind is based on the mutual cooperation of the individual and the society. Individual values are only meaningful at the social level. No individual has a value system that is independent of community priorities. Values turn into collective consciousness from the moment they exist in the individual consciousness. Society constitutes a pressure element on collective consciousness in order to maintain its own existence. In this context, values are collectively accepted general provisions which result in social interactions within social life and ensuring the continuity and integrity of society. Interaction between individuals is realized in the corporate domain. Institutions in social life are the basic organizations that are designed to meet specific needs and provide the interaction between values and the whole of the work. The change in values of a society meansthat the change in that society's institutions and therefore the change in whole structure.The educational institution which ensures the continuity of social structure by bringing social values to the individuals through socialization, realizes the adaptation of individuals to society in the process of social change at the same time. In this context one of the most important educational institutions are the universities that aim to raise individuals in a way that they can adapt to the changes taking place in the social structure. Nowadays universities, which have become one of the most basic tools of modernization, have a decisive influence on young people both in terms of academic education and life experiences. This study aims to reveal that the university education and experience is a significant change in the value system of young people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleÜNİVERSİTE EĞİTİMİNİN DEĞERLERİN DEĞİŞİMİNE ETKİSİ (İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ)
dc.title.alternativeTHE EFFECTS OF UNIVERSITY EDUCATION ON CHANGING OF VALUES (INONU UNIVERSITY SAMPLE)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10154860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages360
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess