Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ali
dc.contributor.authorAşkin, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-07T08:51:49Z
dc.date.available2020-12-07T08:51:49Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/118123
dc.description.abstractIV ÖZET Değişik iyon konsantrasyonlanndaki Mn2*, Cr3+, Fe3+, Cu2+ ve Ni2+ gibi çeşitli paramagnetik iyonları, farklı konsantrasyonlara sahip agar jelleriyle yükleyerek elde edilen bu paramagnetik iyonlu jel suyunun Tx spin-örgü durulma sürelerine olan etkisi araştırıldı. NMR ve MRG spektrometreleri kulanılarak yapılan bir dizi deneyler sonucu paramagnetik iyonlu bu jel sulan için elde edilen 1/Tj oranlarının hem agar ve hem de iyon konsantrasyonlarına göre değişiminin lineer olduğu gözlendi. Yani Tj durulma süreleri, artan agar ve iyon konsantrasyonu ile azaldığı gözlendi. Ayrıca bu iyonların her birinin rölaksivite değerleri hesaplandı ve bu rölaksivite değerlerinin hem artan iyon ve hem de agar konsantrasyonlarına bağlılığı incelendiğinde sadece Mn2+ iyonu halinde rölativitenin hem iyon ve hem de agar konsantrasyonuna göre değişiminin lineer olduğu diğer iyonlar halinda ise anlamlı bir lineerlek gözlenmedi. Mn2+ iyonu halinde rölaksivitenin büyük çıkması durumu, agar'a çok az bir miktarda bağlanmanın olduğu sonucuna yorumlandı ve ı/r^-ı/r^+nP/TjM bağmtısmdan n faktörü(sayısı) hesaplanarak bu yöndeki görüşlerimizi destekleyecek şekilde önemli bir dizi hesap yapıldı. Ayrıca MRG spektrometresi kullanılarak jel sulan için elde edlien 1/Tj oranlarının da NMR ölçümlerindeki sonuçlara yakın değerler verdiği görüldü. Ancak bazı iyonlar için çok az bir miktar farklılık gözlendi. Bu durum ise MRG sistemindeki daha büyük alan gradyentlerinden dolayı oluşan alan homojensizliklerine yorumlandı. Son olarak, çalışılan iyonların grafiksel değerlendirilmesinden Mn2+ iyonunun en güçlü paramagnetik etkiye sahip olduğu bunu Cr3+ iyonu izlediği ve diğer iyonların ise hemen hemen eşdeğer bir etkiye sahip olduklan gözlendi.
dc.description.abstractSUMMARY In this work, Tj Spin-Lattice relaxation times of different agar concentrations were studied in the presence of various paramagnetic ions, such as Mn2+, Cr3+, Fe3+, Cu2+ and Ni2+, byNMRandMRI. Data showed that 1 /Tj measured in agar solution varies linearly with both of agar and ion concentrations. The proton relaxiviry of agar solution increases with both agar and Mn2+ concentration but not with the other ions. The number of water molecules in the coordination sphere of Mn2+ ions was calculated by using and it could be concluded decided that there is a weak binding of Mn2+ to agar and in general Mn2+ acts as in Mn2+ in pure water, for 0.5 g/lt of agar concentration. MRI data confirm the NMR data The same discrepancies may be due to magnetic field dishomogenehy of phantom due to field gradient. Data suggest that Mn2+ is the strongest paramagnetic agent and the others show a weak paramagnetism in agar solutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleMn+2, Cr3+, Fe3+, Ni2+ ve Cu2+ Gibi çeşitli paramagnetik iyonlarla yüklenmiş agar jellerinin T1 spin örgü durulma sürelerinin konsantrasyon bağlılığının incelenmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParamagnetic ion
dc.subject.ytmIon
dc.subject.ytmGels
dc.subject.ytmSolutions
dc.subject.ytmConcentration
dc.identifier.yokid33457
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid33457
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess