Browsing İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ by Author "Lav, Abdullah Hilmi"
Now showing items 1-14 of 14
-
Asfalt kaplamalarda sülfür kullanımı
Er, Tolga (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ASFALT KAPLAMALARDA SULFUR KULLANIMI ÖZET Sülfur-Asfalt üstyapı tasarım teknolojisi, 1970'lerin başından itibaren, yüksek enerji maliyetleri, azalan hidrokarbon kaynakları ve artık sülfür hammaddesine bağlı olarak, ... -
Atık floresan camlarının asfalt betonu kaplamalarında filler olarak kullanımı
Selçuk, Serkan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Nüfusun hızla artması, kentleşme ve hızlı sanayileşme sebebiyle, dünyadaki doğal kaynaklar hızla azalırken, gereklilikleri günden güne artmaktadır. Bununla birlikte, atık malzeme oluşumunun çoğalması çevre sorunlarını ... -
Beton yollarda korozyon
İltekin, Salih (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-09)İnsanlar için yer değiştirme her dönemde önemli bir eylem olmuştur. Önceleri sadece yayalar daha sonraları hayvanlarla çekilen basit taşıtlar sadece ulaştırmanın birer ögesiyken günümüzde motorlu ve motorsuz taşıtlar ve ... -
Determining optimum sulphur content as an alternative binder additive in asphaltic concrete pavements
Gedik, Abdulgazi (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Karayolu üstyapıları esasen esnek ve rijit olmak üzere iki gruba ayrılır. Farklı tabakalardan meydana gelen esnek üstyapı kaplamalarında alttan itibaren, sırasıyla binder ve aşınma tabakaları vardır. Bu tabakalarda belirlenmiş ... -
Effect of modulus of bituminous layers and utilization of capping layer on weak pavement subgrades
Alzaim, Muhammed (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-01)Geçmiş yıllarda, esnek üst yapı tasarımı çoğunlukla AASHTO'nun ampirik metoduna dayanmaktaydı; ancak bu yöntem esnek üst yapı tasarımı için verilen kısıtlı veriler dolayısıyla sınırlıdır. Bu tezde, üst yapı bozulmalarını ... -
Esnek üstyapı kaplamalarında bitümle birlikte bağlayıcı olarak granüler sülfür kullanımının kalıcı deformasyona etkisi
Deniz, Mehmet Tahir (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Başta tekerlek izi olmak üzere kalıcı deformasyonlar, asfalt kaplamalarının servis ömrünü azaltan temel bozulmalardan biridir. Kaliteli asfalt karışımlarının kullanılması ve bağlayıcının modifiye edilmesi, asfalt kaplamaları ... -
Gama ışınları ile yaşlandırılmış bitüm ve bitümlü karışımların reolojik incelenmesi
Ceyhan Erdoğan, Merve (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)Esnek üstyapılarda meydana gelen yaşlanmalar, kısa dönemli yaşlanmalar ve uzun dönemli yaşlanmalar olarak iki kısıma ayrılmıştır. Kısa dönemli yaşlanmalar TFOT, RTFOT ve uzun dönemli yaşlanmalar PAV ile laboratuvar ... -
Geri kazanılmış asfalt betonunun bitümlü temel tabakasında kullanılabilirliğinin araştırılması
Varol, Hande (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-30)Günümüzde sürdürülebilirlik, çevresel etkilerin en aza indirilmesi, maddi kaynak ve enerji tasarrufu gibi birçok faktör açısından mevcut kaynakların geri dönüştürülerek yeniden kullanılması gitgide önem kazanmaktadır. ... -
Investigation of highway drainage blankets, utilizing both bentonite-amended zeolite and bentonite-amended sand
Shakibaei, Shahin (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Otoyollar için kullanılan drenaj şiltelerinin tasarımı ve gelişmesi, özellikle yeraltı su seviyesinin yüksek olduğu bölgelerde çok büyük önem taşımaktadır. Su, yol yapımı konusunda vazgeçilmez malzemelerden biridir ve yapım ... -
Kent içi yollarda hız kesici platform ve tümsek profillerinin sürüş konforu üzerindeki etkilerinin arazi testleri, nümerik ve analitik modeller vasıtasıyla belirlenmesi
Bilgin, Ertuğrul (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-08)Tüm dünyada çok geniş kullanım alanı olan hız kesici platformlar ve hız kesici tümsekler sürücüleri süratlerini azaltmaya zorlayarak daha ılımlı taşıt hızlarında seyretmelerine yol açıp, kentsel trafik kazalarını engelleyen ... -
Numune yüksekliği ve sıkıştırma enerjisinin Marshall stabilitesi ile dolaylı çekme modülüne etkisi
Deniz, Mehmet Tahir (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)NUMUNE YÜKSEKLİĞİNİN VE SIKIŞTIRMA ENERJİSİNİN MARSHALL STABİLİTESİ İLE DOLAYLI ÇEKME MODÜLÜNE ETKİSİ ÖZET Gerek dünyada gerekse ülkemizde yol üstyapısı kaplamalarında temel amaç uzun ömürlü ve ekonomik bir kaplama tasarımı ... -
Rijit ve esnek havaalanı üst yapılarının teknik ve ekonomik karşılaştırılması
Özbilgin, Sezgin (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada rijit ve esnek havaalanı apron üstyapıları teknik ve ekonomik yönlerden karşılaştırılmıştır. Havaalanlarında kullanılan kaplamalarda yapım, bakım ve onarım için çok büyük bütçeler ayrılmakta ve bu sebeple ne ... -
Solar yolların Türkiye`de uygulanabilirliği
Engin Şimşek, Sernaz (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Küresel etkilerin artmaya başlamasıyla birlikte sürdürülebilirlik kavramı hayatımızda çokçayer almaya başlamıştır. Sürdürülebilirlik neredeyse her alanda uygulanmaya çalışılan,elimizde bulunan imkanlara en az zarar verecek ... -
Utilization of waste foundry sand as highway material
Gedik, Abdulgazi (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Döküm kumu otomotiv sektörü, demir-çelik sanayisi, alaşım üretimi ve metalurji endüstrisinin çeşitli branşları ve diğer bir çok endüstri alanında büyük miktarlarda kullanılmaktadır. Ayrıca, bentonit kum tanelerini arasında ...